خانه خبراخبار علمی پژوهشی کاهش زمان ترمیم زخم با پانسمان‌های حاوی نانو ذرات طلا

کاهش زمان ترمیم زخم با پانسمان‌های حاوی نانو ذرات طلا

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان یکی از شرکت های دانش بنیان پانسمان هایی بر پایه نانو ذرات طلا عرضه کردند که قادر به کاهش زمان ترمیم زخم و کاهش درد به ویژه در زخم های سوختگی خواهد بود. محمود قفقازی مدیر عامل این شرکت دانش بنیان برج فناوری دانشگاه امیرکبیر در گفت و گو با ایسنا، نانو ذرات طلا را به ‌عنوان تازه‌ترین دستاورد علم درمان زخم توصیف کرد و گفت: این نانو ذرات نه تنها در درمان عفونت بسیار قدرتمند عمل می‌کنند، بلکه به دلیل اثرات شگرف خود، سرعت ‌ترمیم و درمان زخم را نیز افزایش می‌دهند.

وی ادامه داد: بر اساس این خواص ارزشمند نانو ذرات طلا، اولین پانسمان نوین حاوی این نانو ذرات بانام “طبابرن” تولید و به بازار عرضه کردیم. قفقازی خاطر نشان کرد: پانسمان نوین ، تولید شده در این شرکت به ‌واسطه حضور نانو ذرات، اثرات آنتی‌ اکسیدانی فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده و ابن امر موجب کاهش سریع التهاب زخم می‌شود علاوه بر این، به دلیل تحریک رشد و میتوز سلول‌های فیبروبلاست و افزایش مهاجرت سلولی، روند بهبود زخم را نیز تسریع خواهد ‌کرد.

مدیر عامل این شرکت با بیان اینکه این پانسمان به‌واسطه دارا بودن نانو ذرات طلا و اثرات آنتی اکسیدانی خود در محل زخم، از تشکیل بیش‌ازحد ROS جلوگیری کرده و التهاب را کاهش می‌دهد، یادآور شد: یکی از نارضایتی‌های بیماران به ویژه بیماران دارای زخم‌های سوختگی، درد ناشی از زخم و تعویض پانسمان است ولی این پانسمان از طریق هیدراسیون پایانه‌های عصبی و کاهش غلظت برادیکنین، میزان درد بیماران را کاهش می‌دهد.

 

 

منبع : ایسنا

 

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است