خانه خبراخبار علمی پژوهشی راه اندازی خط تولید داروهای پیشرفته درمان انواع سرطان و بیماری‌های نادر در کشور

راه اندازی خط تولید داروهای پیشرفته درمان انواع سرطان و بیماری‌های نادر در کشور

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: یکی از شرکت های داروسازی موفق به تولید نانوداروهایی برای درمان انواع سرطان ها، بیماری های پوستی و بیماری های نادر شده است. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، نوید گودرزی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیرعامل این شرکت داروسازی با بیان اینکه ما در حال حاضر صاحب چند پلتفرم تکنولوژیک هستیم، گفت: بسیاری از داروهای رایج برای درمان اثربخشی بالایی دارند، اما ممکن است دارای سمیت قابل توجهی بوده و عوارضی در بیمار ایجاد کند. از این رو این شرکت با فرمولاسیون های نوین، نگاهی جدید به این داروها داشته و رهایش آن‌ها را هدفمند کرده است و با این کار به اثربخشی بهتر و عوارض کمتر رسیده است.

وی با بیان اینکه این مسائل موجب شده تا بیمار رضایت بیشتری از مصرف دارو داشته باشد، اظهار کرد: نانوذرات پروتئینی، میکروسفرهای پلیمری، کنژوگه های آنتی بادی-دارو (ADC) و مولکول هلی دارویی پگیله از پلتفرم های اصلی تولید شده در این شرکت است.

گودرزی خاطر نشان کرد: ما در حوزه‌های درمانی تمرکزمان روی درمان انواع سرطان، ترک اعتیاد به الکل و مواد مخدر، پوست و زیبایی و بیماری های نادر است که از نظر تکنولوژیکی به آن دست یافته ایم.

وی ضمن اشاره به مشکلات کشور در سال های گذشته در زمینه تامین این دارو ها گفت: ما تصمیم گرفتیم بخشی از داروهای مورد نیاز کشور که توانایی تولید آن در داخل نبود را تولید کنیم. این داروها محصولاتی بودند که دانش داروسازی بالایی لازم داشتند و در اصطلاح لبه علم بودند.

گودرزی تاکید کرد؛ داروهای تولیدی ما تنها در یک یا دو شرکت دیگر در جهان به صورت انحصاری تولید می شوند، این موضوع به ما برای فعالیت در بازارهای بین‌المللی کمک زیادی می‌کند. این موفقیت باعث شده ما در سال جاری حدود ۱۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی با تولید داروهای مشابه خارجی در داخل داشته باشیم.

مدیر عامل این شرکت ادامه داد: ما در این شرکت موفق شدیم داروی درمان سرطان را که تاکنون جزء اقلام وارداتی کشور محسوب می شده را به تولید برسانیم. برای مثال نانوداروی ضدسرطان پاکلی‌نب، برای درمان سرطان‌هایی مانند سینه، ریه و پانکراس با تلاش محققان این شرکت تولید شده است.

به گفته وی این نانودارو، با نفوذ به بافت سرطانی، به‌ علت ابعاد نانویی این دارو، اثربخشی آن بالاتر و عوارض جانبی آن کمتر از داروهای مشابه است. گودرزی ماموریت شرکت نانو دارو را تولید داروهای پیشرفته در داخل کشور دانست و گفت: ما به دنبال عرضه داروهای جدید با قیمت معقول هستیم و تا کنون نیز در این مسیر موفق بوده‌ایم. این ماموریت را همچنان دنبال می‌کنیم و با کادر فنی و تخصصی که داریم روی استفاده از فناوری نانو برای تولید داروهای پیشرفته کار خواهیم کرد.

 

منبع : ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است