خانه خبر بررسی کاربرد نانومواد در صنعت و سلامت

بررسی کاربرد نانومواد در صنعت و سلامت

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: “تولید نانومواد و کاربردهای آن در صنعت و سلامت” عنوان لایو اینستاگرام ستاد نانو است که با حضور یکی از شرکت‌های فناور این حوزه برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، در صفحه اینستاگرام نانو و صنعت ستاد نانو روز چهارشنبه اول دی گفت و گوی زنده دکتر مهدی رحمانی کارگزار بخش ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و دکتر علی رستمی مدیر عامل یکی از شرکت های فعال در حوزه نانو فوتونیک برگزار می شود.

این شرکت با فعالیت گروهی از اعضای هیأت علمی دانشگاه و صنعتگران با تجربه نانوفتونیک کشور، در زمینه مهندسی فتونیک و الکترونیک تشکیل شده و دستاوردهای مهمی در زمینه فناوری نانو و تولید قطعات و سیستم‌های مبتنی بر نانوفتونیک ارائه کرده است. این شرکت در زمینه های مختلف همچون تولید صفحات روشن، سلول های خورشیدی، نورپردازی تابلوهای ترافیک، مولدهای برق، تولید سنسورهای نوری مبتنی بر نانومواد و تولید نانومواد فعالیت دارد.

کلوئید نانوذرات سلنیوم، نانوکلوئید نقره و پودر نانوذرات اکسید روی از جمله محصولات صنعتی این شرکت و دارای گواهی نانومقیاس است.

سلنیوم، یکی از عناصر ضروری برای سلامت انسان و نیز یکی از بیوکاتالیزورها و اجزای پر شمار عملکرد آنزیم ها است که جهت بهبود عملکرد سیستم ایمنی و اثرات ضد سرطان ضروری است. نانو ذرات سلنیوم و نقره از موادی هستند که خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی و ضد انگلی آنها گزارش شده است و در صنایع آرایشی و بهداشتی به کار می‌رود.

به نقل از ستاد نانو، از دیگر کاربردهای نانوکلوئید سلنیوم تولیدی این شرکت می توان به مواردی چون حاملی برای آماده سازی حسگرهای زیستی عملی (به عنوان مثال، سنجش H۲O۲)، در تشخیص پزشکی، رکتیفایرهای الکتریکی، فتوسل ها، عکاسی، فتوکپی، هادی نور با نقطه ذوب نسبتا پایین (~ ۲۱۷ درجه سانتیگراد)، شکل دادن شیشه، در صنعت شیشه برای از بین بردن حباب و حذف ته رنگ نامطلوب ایجاد شده توسط آهن و کاربردهای پزشکی مختلف اشاره کرد.

همچنین نانوذرات اکسید روی تولیدی این شرکت به عنوان افزودنی در تولید مواد مختلفی همچون لاستیک، پلاستیک، شیشه، سیمان و سرامیک، پمادها، کرم های ضد آفتاب، روان کننده‌­ها، رنگ­‌ها، چسب­‌ها، باتری‌­ها، اطفاء حریق، ادوات جاذب اشعه فرابنفش (UV)، و مصارف ضد خوردگی و ضد قارچی استفاده می‌شود.

 

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است