خانه خبراخبار علمی پژوهشی سطل زباله هوشمند با قابلیت تفکیک

سطل زباله هوشمند با قابلیت تفکیک

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: یک مخترع و عضو هیئت علمی گروه برق قدرت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد می‌گوید: اختراع سطل زباله هوشمند می‌تواند پنج نوع زباله را تشخیص، متمایز و تفکیک‌سازی کند.

هاجر باقری طولابی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تاکنون چندین اختراع از جمله ساخت خودرو پاک بدون استفاده از بنزین و گازوئیل و تغذیه‌شونده با انرژی‌های تجدیدپذیر، سطل زباله هوشمند با قابلیت تفکیک زباله، اتوی تغذیه‌شونده از گاز شهری، سشوار ایزوله از برق شهر و چند کار دیگر را اجرا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: سعی کرده‌ام این ایده‌ها را با همراهی چند تن از دانشجویان بسازیم و ثبت اختراع کنیم که نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

باقری طولابی افزود: سطل زباله هوشمند که قابلیت تفکیک زباله‌ها را دارد یکی از این اختراعات است. این سطل می‌تواند به‌صورت هوشمند پنج نوع زباله شامل زباله‌ی‌ تر(ارگانیک) زباله‌های فلزی، زباله‌های پلاستیکی، زباله‌های شیشه‌ای و زباله‌های کاغذی و چوب و پارچه را تشخیص، متمایز و تفکیک‌سازی کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد خرم‌آباد اضافه کرد: بر اساس اطلاعات ما در دنیا چنین مکانیزیمی نیامده و در نوع خود بی‌نظیر بود. بحث تفکیک زباله از اهمیت زیادی برخوردار است و دنیا با این مسئله مشکل دارد که مردم را مجاب به تفکیک از مبدأ کند و این سطل می‌توانست این مشکل را حل کند.

وی در ادامه گفت: اختراعات دیگر ما اتوی تغذیه‌شونده از گاز شهری و سشوار ایزوله از برق شهر و تغذیه‌شونده با گاز مایع بودند که هدف از طراحی و ساخت آنها کمک به شبکه برق کشور برای کاهش مصرف انرژی الکتریکی بود.

باقری طولابی تصریح کرد: سشوار و اتو به دلیل المنت حرارتی خود که برق را به گرما تبدیل می‌کنند از ابزارهای پر مصرف شبکه برق محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: این اختراعات، به این شکل طراحی شده‌اند که تغذیه این دو وسیله را از شبکه برق جدا می‌کنند. اتو با یک ریل شعله کوچک از گاز شهری و سشوار با کمک گاز مایع انرژی مورد نیاز خود را برای تولید حرارت تأمین می‌کنند.

 

 

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است