خانه خبرنمايشگاه ها آخرین تجهیزات و دستاوردهای فناورانه حوزه سلامت نمایش داده شد

آخرین تجهیزات و دستاوردهای فناورانه حوزه سلامت نمایش داده شد

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی ایران‌ساخت حوزه سلامت میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

به گزارش ایسنا، در این بازدید، تجهیزات، توانمندی ها و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و خلاق در حوزه فناوری های سلامت  که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید شده و بازار آن‌ها توسعه یافته است، به نمایش گذاشته شد.

کیت مولکولی زیستی برای تشخیص سمیت سلولی، دارو رسان پلیمری، دستگاه جداسازی سلول های خونی، مواد اولیه مهندسی بافت، پانسمان چشمی و پوستی، محصولات سلول درمانی نظیر ریکالرسل و رنیودرم سل بخشی از تجهیزات ارائه شده در این نمایشگاه به شمار می‌رود.

شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به ارائه سایر دستاوردهای پیشرفته نیز پرداختند. یکی از این تجهیزات دانش‌بنیان شبیه ساز جراحی لاپاروسکوپی و شبیه ساز بی حسی نخاعی سینا بود که امکان صادرات را نیز یافت.

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همچنین اقلام حوزه سلامت مانند عصاره آبی جفت، پانسمان های بندآورنده خون، پد جاذب، دستگاه گاما پزوب، سیستم کاشت حلزونی شنوایی برای ناشنوایان، توان‌بخشی از راه دور، ایمپلنت دندانی، میز تشریح مجازی شتاب دهنده خطی، اتاق کامل جراحی، دستگاه رادیولوژی دیجیتال و غیره از جمله محصولاتی است که در این نمایشگاه عرضه شده است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان و تجاری سازی محصولات، اقدام به حمایت از طراحی و تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی کرده است. تولیداتی با فناوری پیشرفته که پیش از این از بازار جهانی با صرف هزینه زیاد تامین می شد، اما امروز تولیدکنندگان داخلی به این حوزه ورود کرده و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانسته اند بخشی از نیازهای داخلی را تامین کنند.

 

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است