خانه خبر افزایش قیمت نفت ازسرگرفته شد

افزایش قیمت نفت ازسرگرفته شد

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: قیمت نفت پس از نوسانات شدیدی که به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از برداشت هماهنگ بزرگترین اقتصادهای جهان از ذخایر نفتشان برای پایین بردن قیمتها پیدا کرده بود، در معاملات روز جمعه افزایش یافت.

بهای معاملات نفت برنت

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۵۳ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۸۱ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز پنج شنبه به پایینترین حد شش هفته اخیر نزول کرد اما نهایتا با ۱.۲ درصد افزایش بسته شد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در دسامبر ۴۹ سنت افزایش یافت و به ۷۹ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا در معاملات روز گذشته بیش از دو دلار نوسان داشت اما با افزایش بسته شد.

ثبت چهارمین کاهش هفتگی متوالی شاخص قیمت نفت برنت و آمریکا

هر دو شاخص قیمت نفت برنت و نفت آمریکا در مسیر ثبت چهارمین کاهش هفتگی متوالی هستند.

نوسانات بازارهای نفت در روز پنج شنبه تحت تاثیر گزارش رویترز از درخواست آمریکا از چین، ژاپن و سایر خریداران بزرگ نفت برای برداشت هماهنگ از ذخایر استراتژیکشان اتفاق افتاد.

تحلیلگران کالای شرکت فیچ سولوشنز در یادداشتی اعلام کردند بازار از نظر بنیادین دچار محدودیت عرضه مانده و هر گونه آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک بعید است توازن جهانی را به میزان قابل ملاحظه ای تغییر دهد. به این ترتیب انتظار می رود هر گونه روند کاهشی قیمتها محدود و موقتی باشد.

تلاش دولت بایدن برای همراه کردن کشورهای دیگر در آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک خود، این سیگنال را به اوپک پلاس مخابره می کند که باید تولید نفت خود را برای رفع نگرانیها نسبت به قیمت بالای سوخت در اقتصادهای بزرگ جهان شامل آمریکا، چین و ژاپن افزایش دهد.

نفت برنت امسال حدود ۶۰ درصد رشد قیمت داشته که تحت تاثیر محدودیت عرضه همزمان با بازگشایی اقتصادها پس از بحران پاندمی کووید ۱۹ و همچنین افزایش تدریجی تولید اوپک پلاس بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار منتشره نشان داد صادرات نفت عربستان سعودی در سپتامبر به بالاترین حد هشت ماه اخیر رسیده و برای پنجمین ماه متوالی افزایش داشته است. این کشور در سپتامبر ۶.۵۱۶ میلیون بشکه در روز نفت صادر کرد و مجموع صادراتش با در نظر گرفتن فرآورده های نفتی به ۷.۸۴ میلیون بشکه در روز رسید. تولید نفت عربستان سعودی در سپتامبر بر مبنای ماه به ماه ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۹.۶۶۲ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از آوریل سال ۲۰۲۰ بود.

 

 

منبع: ایسنا

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است