خانه خبر آلودگی پلاستیکی تا ۲۰۳۰ دو برابر می شود

آلودگی پلاستیکی تا ۲۰۳۰ دو برابر می شود

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: براساس ارزیابی “برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد” (UNEP)، آلودگی پلاستیکی در اقیانوس ها و سایر آبها همچنان به شدت در حال افزایش است و می تواند تا سال ۲۰۳۰ میلادی تا بیش از دو برابر نیز افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، این گزارش پیامدهای منفی آلودگی پلاستیکی برای سلامت، اقتصاد، تنوع زیستی و آب و هوا را برجسته می کند. همچنین تاکید دارد که کاهش جدی پلاستیک غیر ضروری، قابل اجتناب و مشکل ساز به منظور مقابله با بحران آلودگی جهانی بسیار مهم است.

از آلودگی تا راه حل

این گزارش برای کمک به کاهش ضایعات پلاستیکی در مقیاس مورد نیاز، شتاب در استفاده از انرژی های تجدیدپذیر به جای سوخت های فسیلی، حذف یارانه‌های سوخت و حرکت به سمت رویکردهای دورانی یا بازسازی کننده، به منظور کاهش آلودگی پلاستیکی را پیشنهاد می دهد.

گزارش “از آلودگی تا راه حل: ارزیابی جهانی زباله دریایی و آلودگی پلاستیکی” نشان می دهد که تهدیدی فزاینده در همه اکوسیستم ها از منبع گرفته تا دریاها وجود دارد.

البته دانش لازم برای معکوس کردن این بحران فزاینده نیز وجود دارد. مشروط بر اینکه کشورهای مختلف جهان اراده لازم را داشته باشند و اقدامات فوری انجام شود.

پلاستیک ها یک معضل اقلیمی محسوب می شوند

این سند ۱۰ روز قبل از شروع کنفرانس مهم آب و هوایی سازمان ملل متحد موسوم به  COP۲۶ (کوپ ۲۶) منتشر می شود و تاکید می کند که پلاستیک ها نیز یک معضل اقلیمی محسوب می شوند.

به عنوان مثال در سال ۲۰۱۵، انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با تولید پلاستیک ها معادل ۱.۷ گیگاتن CO۲ بوده است. پیش بینی می شود این میزان تا سال ۲۰۵۰ به حدود ۶.۵ گیگاتن افزایش یابد.

۸۵ درصد زباله های دریایی را پلاستیک ها تشکیل می دهند. این آمار تا سال ۲۰۴۰  تقریباً سه برابر شده و سالانه ۲۳-۳۷ میلیون تن زباله نیز به اقیانوس ها اضافه می شود.

این گزارش در عین حال درخصوص مباحثِ مجمع محیط زیست سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۲ اطلاع رسانی می‌کند. جایی که کشورها گردهم می‌آیند تا در مورد راهی برای همکاری های جهانی بیشتر در این زمینه تصمیم گیری کنند.

 

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است