خانه خبر خطرات مرگبار پلاستیک با وجود فتالات

خطرات مرگبار پلاستیک با وجود فتالات

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: وجود ترکیبات شیمیایی به نام فتالات در پلاستیک می تواند سالانه باعث مرگ زودرس 100 هزار نفر شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس تحقیقی که روز سه شنبه منتشر شد، وجود ترکیباتی شیمیایی به نام فتالات در پلاستیک، غذا‌ها و اشیاء روزمره (غذا، پوشاک، لوازم آرایشی، اسباب بازی …) می‌تواند در هر سال باعث مرگ زودرس ۱۰۰ هزار آمریکایی ۵۵ تا ۶۴ ساله شود.

این فتالات‌ها به عنوان مختل کننده غدد درون ریز بدن عمل می کند،اما ارتباط مستقیم بین این محصولات و مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی یا سرطان‌ها هنوز به طور قطعی ثابت نشده است.

این مطالعه و تحلیل‌های بیولوژیک (به ویژه ادرار) شرکت کنندگان، بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ انجام شد و پس از آن مطالعه‌ای روی آمار مرگ و میر تا پایان ۲۰۱۵ انجام شد.

تحقیقات بیانگر  آن است که در گروه سنی آمریکایی‌های ۵۵ تا ۶۴ ساله، ۹۰ هزار و ۷۶۱ تا ۱۰۷ هزار و ۲۸۳ مورد مرگ بوده.

لئوناردو تراساند می گوید: «یافته‌های ما حاکی آن است که قرار گرفتن بیشتر در معرض فتالات با مرگ زودرس، به ویژه بیماری قلبی ارتباط دارد.»

این محقق می‌افزاید: «تا به حال، ما می‌دانستیم که مواد شیمیایی باعث بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود، بیماری‌هایی که علل اصلی مرگ و میر هستند، اما هنوز این مواد شیمیایی را مستقیماً با مرگ و میر ربط نداده ایم.»

محققان در این مطالعه هزینه اقتصادی این مرگ‌های زودرس را برای آمریکا، از لحاظ از دست رفتن بهره وری، بین ۳۹.۹ تا ۴۷.۱ میلیارد دلار در سال برآورد کرده اند.

مطالعه دانشگاه نیویورک تأکید می‌کند: «مطالعات دیگری برای تأیید این مشاهدات و شناسایی سازوکار‌ها باید انجام شود، اما مقامات نظارتی باید فوراً اقدام کنند.»

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است