خانه خبراخبار اقتصادی ۵۰ درصد تولیدات صنعت پتروشیمی وابسته به پارس جنوبی است

۵۰ درصد تولیدات صنعت پتروشیمی وابسته به پارس جنوبی است

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: ۱۹ طرح‌ فعال صنعت پتروشیمی ایران در عسلویه مستقر است و ۵۰ درصد تولیدات صنعت  پتروشیمی وابسته به پارس جنوبی است.

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی سازمان منطقه ویژه پارس روز جمعه به نقل از بهزاد محمدی در نشستی که با حضور وزیر نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد افزود: سهم منطقه ویژه پارس از ظرفیت ۹۰ میلیون تنی کنونی تولید صنعت پتروشیمی ۴۵ میلیون تن است که عمده آن صادراتی است.

وی با بیان اینکه خوراک پتروشیمی‌های مستقر در عسلویه از پالایشگاه‌های گاز و یوتیلیتی صنعت پتروشیمی نیز از مجتمع‌های مبین و دماوند تامین می‌شود، افزود: از مجموع ۲۴ مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه عسلویه ۶ مجتمع بر اساس خوراک گاز طبیعی کار می‌کنند.

قطعی گاز در صنعت پتروشیمی، منجر به کاهش درآمد کشور می شود

معاون وزیر نفت با بیان اینکه وقتی صحبت از نوسانات گاز در زمستان می‌شود ما به عنوان صنعت پایین‌دست نگران می‌شویم، اعلام کرد: هر روز قطعی گاز در صنعت پتروشیمی، ۲۰ میلیون دلار کاهش درآمد برای کشور به همراه خواهد داشت.

۱۹ طرح از ۵۰ طرح توسعه ای فعال در صنعت پتروشیمی در عسلویه می باشد

محمدی با اشاره به اینکه هم اکنون  ۵۰ طرح توسعه‌ای فعال در صنعت پتروشیمی داریم که از این تعداد ۱۹ طرح در عسلویه واقع شده و حاکی از صنعت پتروشیمی وابسته به پارس جنوبی دارد، افزود: ۱۶ طرح از این طرح‌ها تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد و ظرفیت تولید پتروشیمی در افق ۱۴۰۴ از ۹۰ میلیون تن در سال به ۱۳۶ میلیون تن و درآمد این صنعت نیز از ۲۱ میلیارد دلار کنونی به حدود ۳۷ میلیارد دلار می‌رسد.

وی، ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از درآمد ۲۱ میلیارد دلار کنونی صنعت پتروشیمی را صادراتی دانست و گفت: مهمترین مشکل این صنعت در عسلویه، بحث زمین است.

معرفی پارس جنوبی به عنوان نماد توسعه کشور

معاون وزیر نفت در امور گاز نیز پارس جنوبی را به عنوان نماد توسعه کشور معرفی کرد و گفت: پارس جنوبی را باید فراتر از دولت‌ها دید.

حسن منتظرتربتی اظهار کرد: پارس جنوبی عصاره همت، تخصص و تعهد همه صنعت‌گران و دولت‌مردان کشور و نمادی از توسعه کشور پس از پیروزی انقلاب است که جای غرور دارد.

وی با بیان اینکه امید می‌رود ظرفیت پالایشی که در منطقه ویژه پارس ایجاد شده، حفظ شود، افزود: از همه افرادی که تلاش کردند و این صنعت را برای ما به یادگار گذاشتند قدردانی می‌کنم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: واکسیناسیون و حقوق کارکنان نفت از دغدغه‌های مهم در شرایط حاضر به شمار می‌رود و امیدواریم این دغدغه‌ها بزودی برطرف و واکسیناسیون کارکنان صنعت نفت و خانواده‌های آنان تا پیش از رسیدن فصل زمستان به پایان برسد.

تربتی خطاب به وزیر نفت گفت: کارکنان صنعت نفت از حضور شما که در این صنعت رشد کردید و از بدنه نفت هستید، خوشحالند و این خوشحالی، سبب خیر، برکت و تلاش مضاعف خواهد شد.

وزیر نفت عصر پنجشنبه در نخستین سفر عملیاتی خود، وارد عسلویه شد و پس از حاضر شدن بر مزار شهدای گمنام عسلویه، بررسی طرح‌های گازی و پتروشیمی مستقر در عسلویه را در نشستی با حضور مدیران مربوطه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در دستور کار قرار داد.

 

 

منبع: ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است