خانه خبراخبار اقتصادی صنعت پتروشیمی وابسته به هرمزگان و واحدهای مستقر در استان است

صنعت پتروشیمی وابسته به هرمزگان و واحدهای مستقر در استان است

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

 

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: استاندار هرمزگان گفت: آینده صنعت پتروشیمی وابسته به هرمزگان و واحدهای مستقر در استان است.

فریدون همتی در تشریح سفرش به شهرستان میناب، با بیان اینکه در هفته دولت ۳۳پروژه صنعتی با اعتبار ۸۴۲ میلیارد تومان و با اشتغال زایی مستقیم برای یک هزار و ۱۷۰نفر در هرمزگان افتتاح می شود، اظهار کرد: در سال ۹۶ در ناحیه صنعتی خلیج فارس تنها یک پروانه بهره‌برداری صادر شده بود اما امروز هفت واحد در این ناحیه با اشتغال‌زایی مستقیم برای یک هزار و ۱۷۰نفر به بهره برداری رسیده است.

تأکید بر رفع موانع واحدهای تولیدی و صنعتی

وی افزود: ۹ طرح صنعتی نیز با مشکل تأمین خوراک روبرو هستند که بیش از۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و باید موانع پیش روی آن ها رفع شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: این واحدها باید حداکثر تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسند.

فراهم کردن زمینه اقتصاد مولد و کارآمد با حمایت از واحد های صنعتی کوچک

همتی با بیان اینکه با حمایت و پشتیبانی از نواحی صنعتی کوچک در کنار واحدها صنعتی بزرگ می توان زمینه اقتصاد مولد و کارآمد را فراهم کرد، گفت: خوشبختانه استان در زمینه تولید قیر کارنامه موفقی دارد که فعالیت ۲۸ واحد تولید قیر در استان و در اختیار داشتن ۴۰ درصد آمار تولید و ۴۵درصد صادرات کشور در این حوزه، گواهی بر این مدعاست.

پایانه نفتی جاسک و منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان دو ظرفیت بزرگ هستند

استاندار هرمزگان با بیان اینکه طی سال های اخیر ظرفیت های بی بدیلی در هرمزگان ایجاد شده است، بیان کرد: پایانه نفتی جاسک و منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان دو ظرفیت بزرگی هستند که در جوار آن ها هشت واحد بزرگ پتروشیمی در حال احداث است و به نوعی آینده صنعت پتروشیمی وابسته به هرمزگان و واحدهای مستقر در استان است.

ضرورت بهره مندی مردم از برکات حضور این صنایع در استان

همتی با اشاره به ضرورت بهره مندی مردم از برکات حضور این صنایع در استان، بیان کرد: همه واحدهایی که در حال شکل گیری هستند موظف هستند در گام نخست نیروی انسانی مورد نیاز خود را از افراد بومی منطقه و درون استان تأمین کنند و در صورت لزوم نسبت به آموزش و پرورش نیروی ماهر و توانمند در رسته های شغلی مورد نیاز اقدام کنند

مطرح شدن هرمزگان به عنوان بهشت سرمایه گذاری کشور با حذف پروسه زائد اداری و ضوابط غیر ضروری

استاندار هرمزگان، در بخش دیگری از سخنان خود، به مزیت های منطقه ای و اقتصادی استان اشاره کرد و افزود: اگر پروسه زائد اداری و برخی ضوابط غیرضروری از چرخه سرمایه گذاری ها حذف شود، هرمزگان می تواند با مزیت ها و استعدادهای خدادادی که در اختیار دارد، به عنوان بهشت سرمایه گذاری کشور مطرح شود.

تکریم سرمایه گذاران،اولویت اصلی مدیران دستگاه های اجرایی

وی، تکریم سرمایه گذاران را اولویت اصلی مدیران همه دستگاه های اجرایی برشمرد و گفت: مدیران عالی دستگاه های اجرایی باید به منظور تسریع در روند سرمایه گذاری ها بر مدیران میانی و کارشناسان سطوح مختلف نظارت داشته باشند.

همتی اضافه کرد: هدر رفت زمان و به تأخیر انداختن سرمایه گذاری ها، هزینه راه اندازی و تولید را افزایش خواهد داد که بخشی از آن مربوط به دستگاه های اجرایی است و باید این موانع را احصاء و از آن پیشگیری کرد.

استاندار هرمزگان  در بخش پایانی سخنان خود، شرکت پالایش نفت آفتاب را مکلف کرد در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی، نسبت به تأمین بخشی از قیر مورد نیاز برای آسفالت بلوار ساحلی شرق بندرعباس اقدام کند.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است