خانه تکنولوژي ایمپلنت های قابل جذب توسط دانش بنیان ها ساخته شد

ایمپلنت های قابل جذب توسط دانش بنیان ها ساخته شد

توسط منیره جوادی
0 نظرات

داربست پلیمری و سرامیکی سه بعدی متشکل از ریزساختارهای بیومتریک

مرجع پلیمر در بازار ایران: به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، ایمپلنت های  قابل جذب محصولی ایران‌ ساخت به شکل یک داربست پلیمری و سرامیکی سه بعدی چاپ شده است که از ریزسـاختارهای بیومتریـک تشـکیل می‌شود. محصولی که قابلیت احیـای بافـت طبیعـی پـس از ورود بـه بــدن انســان را داراست. این داربســت منحصــر بــه فــرد پرینت شــده ســه بعدی، امــکان نفــوذ ســلول ها و رگ هـای خونـی را فراهـم می‌کنـد کـه هـر دو نقـش اصلـی در بهبـود زخم هـا و ترمیـم بافـت دارند. ایــن مــواد از لحــاظ زیســتی قابل جــذب و قابل انعطــاف هستند و بــه کنــدی تخریب می‌شوند.

کاربردها و قابلیت های ایمپلنت‌ های استخوانی قابل جذب شامل:

ایمپلنت‌ های قابل جذب کاربردها و قابلیت هایی مانند امکان تولید هر ایمپلنت به صورت اختصاصی برای هر بیمار، مـواد کامـلا تخریب پذیر، قابل جذب در بدن و جایگزین شـونده بـا بافت طبیعی بیمار، کاهش در زمان و هزینه جراحی و تهیه شده از مواد دارای تاییدیه اف دی ای می باشد.

استفاده از مش های تیتانیومی برای بازسازی استخوان فک

اما کاربــرد آن در حــوزه جراحی هــای فــک و صــورت منحصــر بــه فــرد اســت. بـه عنـوان مثـال در حـال حاضـر برای بازسـازی اسـتخوان فـک معمـولا از مش هــای تیتانیومــی اســتفاده می شــود. رونــد کار بـه ایـن ترتیـب اسـت کـه مـش تیتانیومـی بـه همـراه پـودر اسـتخوانی در یک مرحلـه درون دهان بیمـار قرار می گیـرد، بعـد از شـش مـاه عمـل دوم انجـام شـده و مــش تیتانیومــی خــارج می شــود، ســپس دوبــاره کام بخیـه خـورده و بعـد از ۲ تـا ۳ مـاه عمـل کارگـذاری ایمپلنـت دندانـی انجـام می شـود.

اما این محصول ایـن رونــد را متحــول می‌کنــد. اســتفاده از آن باعــث می شــود کل مراحــل فــوق در یـک مرحلـه انجـام شـود و بــا توجــه بــه نبــود محصــول مشــابه در خصــوص ایمپلنت هــای قابل جــذب تولیــد شــده توســط چاپگــر زیســتی، حجــم بــازار هــدف بایــد بــه صــورت تقریبــی محاســبه شود. پیش بینــی می شــود در کشــور مــا ســالانه بیــش از صد هزار مــورد مصــدوم به ضایعــات یــا شکســتگی های پیچیــده اســتخوانی در ناحیــه ســر و صــورت دچار می‌شوند کــه همگــی از مصرف کننــدگان بالقــوه ایــن محصــول هســتند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است