خانه تکنولوژي رونمایی از هوشمندترین ماسک جهان

رونمایی از هوشمندترین ماسک جهان

توسط مدیر سایت
0 نظرات

شرکت “ریزر”(Razer)ادعا می‌کند هوشمندترین ماسک جهان را ساخته است. این ماسک N95 که قابل استفاده مجدد است پروژه هازل(Project Hazel) نام دارد. طراحی این ماسک شامل یک بخش خارجی شفاف است که از پلاستیک بازیافتی ساخته شده و ضدخش و ضد آب می‌باشد و با آن می‌توان لب‌خوانی کرد و تغییرات صورت افراد هنگام حرف زدن را دید

در حال حاضر قیمت این محصول و تاریخ عرضه‌ی آن مشخص نیست. این شرکت ماسک خود را نوعی ماسک N95 جراحی می‌داند اما این ماسک هنوز مجوز و تاییدیه سازمان غذا و دارو(FDA)، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌(CDC) و سازمان ایمنی و بهداشت را دریافت نکرده است. ریزر در بیانیه‌ای گفت که در حال همکاری با گروهی از متخصصان پزشکی و دانشمندان است تا به تولید ماسک کمک کنند.

قسمت‌های اصلی این ماسک در بخش دایره‌ای شکل در دو طرف دهان قرار می‌گیرند و برای تهویه هوا استفاده می‌شوند. ریزر می‌گوید که این ماسک از ونتیلاتورهای فعال برای تصفیه هوای محیط و همچنین بازدم فرد استفاده می‌کند. این شرکت همچنین اضافه کرد که تأیید می‌کند این ماسک می‌تواند تا ۹۵ درصد ذرات معلق شامل ذرات کروناویروس و سایر عوامل بیماری‌زا را تصفیه کند.

این ونتیلاتورها قابل جدا شدن و شارژ هستند. اگرچه ریزر هنوز جزئیات مربوط به اصل مهم یعنی مدت زمان مؤثر بودن آنها و نحوه اطلاع مصرف‌کنندگان از زمان تعویض ونتیلاتورها را اعلام نکرده اما سخنگوی این شرکت به ورج گفت که هنوز در حال آزمایش این فیلترها هستند تا طول عمر آن‌ها را مشخص کنند و هنگام نیاز به تعویض احتمالاً به وسیله‌ی یک اپلیکیشن تلفن همرا به کاربر خبر داده می‌شود.

میکروفن‌ها و تقویت کننده‌های صدا که در قسمت ونتیلاتورها تعبیه شده است صدای شما را از طریق ماسک به بیرون می‌فرستد پس شما نگران کم و نارسا بودن صدایتان نخواهید بود. ما هنوز این موضوع را به صورت عملی مشاهده نکرده‌ایم و شانس امتحان کردن آن را نداشته‌ایم. اما شرکت ریزر می‌گوید که در حال کار با مهندسان شرکت تی اچ ایکس(THX) برای رسیدن به میزان صدای متعادل است.

شرکت ریزر ادعا می‌کند که پروژه Hazel با وجود همه فن آوری‌های به کار رفته در آن ماسکی راحت است. این ماسک با محافظ سیلیکونی اطراف بینی و چانه را کاملاً پوشش می‌دهد و از حلقه‌های گوش قابل تنظیم استفاده می‌کند تا اکثر افراد بتوانند آن را متناسب با خود تنظیم کنند. البته این ماسک به نسبت ماسک‌های معمولی سنگین‌تر است.

البته که اگر این ماسک دارای LED های Chroma RGB نباشد نمی‌توان آن را محصول مدرن شرکت ریزر دانست. هرکدام از ونتیلاتورها می‌توانند به رنگ دلخواه بدرخشند و هنگامی که هوا تاریک می‌شود، مجموعه‌ای از LED ها به طور خودکار فعال می‌شوند تا به دهان شما نور بتابانند تا دیگران همچنان بتوانند صحبت کردن شما را ببینند. نمی‌توان به آسانی گفت که این LED ها تا چه اندازه در روشن شدن کامل دهان شما مؤثر خواهند بود، اما با این وجود ممکن است مفید باشند.

ریزر پیش‌بینی می‌کند که هر ماسک Project Hazel دارای یک کیف شارژ بزرگ باشد که ماسک را پس از استفاده با اشعه ماورا بنفش ضدعفونی می‌کند، اگرچه این موضوع هنوز در مرحله‌ی ایده پردازی است.

بسیاری از ما در حال حاضر ماسک‌های بی‌شماری داریم، اما مطمئناً اگر روزی Project Hazel به بازار بیاید جایی برای آن در جهان وجود خواهد داشت.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است