خانه علمی پژوهشی تولید نمونه اولیه یک باتری با چاپگر سه بعدی

تولید نمونه اولیه یک باتری با چاپگر سه بعدی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Polymer Battery

مرجع پلیمر در بازار ایران: دانشمندان از تولید نمونه اولیه یک باتری با چاپگر سه بعدی خبر داده‌اند که انعطاف بالایی دارد و تراکم انرژی آن ده برابر بیشتر از باتری‌های لیتیومی است. این باتری با توجه به ضخامت کم و انعطاف بالا می‌تواند کاربردهای زیادی در صنایع و حرفه‌های مختلف داشته باشد.

باتری یادشده که در دانشگاه کالیفرنیا تولید شده دارای ترکیب اکسید نقره روی است که از مدت‌ها قبل به علت امنیت بالا و امکان ذخیره انرژی بیشتر جایگزینی مناسب برای باتری‌های لیتیومی دانسته می‌شد، اما عمر محدود و بی ثباتی نسبی ترکیبات شیمیایی موجب شده بود تا تولید باتری به این شیوه در دستور کار قرار نگیرد.

برای حل این مشکل کاتد جدیدی با ترکیب مس و نقره با همکاری شرکت زدپاور تولید شد. این کاتد دارای روکشی از اکسید سرب است که پایداری و هدایت الکتروشیمیایی باتری را بهتر می‌کند. آزمایش‌هایی که بر روی این باتری صورت گرفته نشان می‌دهد پایداری آن در مقایسه با باتری‌های لیتیومی در حد مطلوبی است.

باتری یادشده با همین ترکیب به صورت لایه لایه قابل چاپ سه بعدی است. یک لایه پلیمر باثبات هم باعث می‌شود نقطه ذوب باتری چاپی مذکور به ۲۰۰ درجه سانتیگراد افزایش یابد که به ازای هر یک سانتیمتر مربع ۵۰ میلی آمپر ظرفیت دارد و برق به دست آمده از آن ۵ تا ۱۰ برابر باتری‌های لیتیومی با همین ابعاد است.

نمونه اولیه این باتری تا ۸۰ بار شارژ مجدد شده، بدون آنکه از ظرفیت شارژ آن کاسته شود. محققان در تلاش هستند بر میزان این ظرفیت بیفزایند.

منبع: مهر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است