خانه تکنولوژي استفاده از نانوکامپوزیت برای تولید قطعات سبک اما مقاوم تر خودروها

استفاده از نانوکامپوزیت برای تولید قطعات سبک اما مقاوم تر خودروها

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Car Parts

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان کشور در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر با استفاده از نانو کامپوزیت‌ها موفق شدند قطعات سبک، اما مقاوم‌تر برای خودرو‌ها تولید کنند. گفته می‌شود این فناوری در خودرو‌های هیبریدی هم کاربرد ویژه‌ای دارد. از جمله کاربرد‌های نانو کامپوزیت‌ها استفاده از آن در صنعت خودروسازی است.

Car Parts

امیدوار عضو هیئت علمی دانشکده مواد دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: سبک سازی در بحث خودرو‌ها و توسعه خودرو‌های هیبریدی با توجه به وزن انباشته‌ای که در باتری به آن اضافه می‌شود، کاربرد نانو کامپوزیت‌ها را در این موضوع حائز اهمیت می کند.

 امیر کاوه مسئول دفتر طراحی (دکتری پلیمر) گفت: از شرکت‌هایی که در داخل به صورت بومی این نانو را توانسته اند سنتز کنند، مواد اولیه خود را تهیه کرده ایم.

کاوه کلاهیار آذری، مسئول بخش تحقیقات و نوآوری (کارشناس ارشد مواد) مطرح کرد: این نانوکامپوزیت اثرات ناشی از ضربه در حین تصادف، به سرنشینان خودرو را به شدت کاهش می‌دهد.

 امیدوار عضو هیئت علمی دانشکده مواد دانشگاه امیر کبیر افزود: حدودا یک چهارم در قطعه‌ای که جا به جا می‌شود تا یک پنجم‌ سبکتر می‌شود.

 امیر کاوه مسئول دفتر طراحی گفت: درصدی که از نانو استفاده می‌کنیم زیر نیم درصد است، یعنی چگالی پلیمر اگر حدود یک باشد و کنار قطعه فلزی قرار بگیرد در حالی که چگالی فلز حدود ۷ یا ۸ ‌باشد، در اصل یک هفتم یا یک هشتم می‌توان وزن آن را سبک کرد. در عین حال که خواص مکانیکی و خواص حرارتی و خواص خوردگی خیلی خوبی می‌توان به قطعه داد.

امیر کاوه مسئول دفتر طراحی بیان کرد: در بخشی از سپر خودرو کربنارو تیوپ استفاده کرده ایم و توانسته ایم ۳۰ درصد ضربه آن را بهبود ببخشیم. خواص مکانیکی و خواص فیزیکی را با خودروساز‌هایی که در واقع قطعه ساز‌های خودرو هستند هماهنگ کرده ایم و این موضوع را تست کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است