خانه علمی پژوهشی امکان تشخیص ابتلا به ویروس کرونا (کووید-۱۹) را در مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه

امکان تشخیص ابتلا به ویروس کرونا (کووید-۱۹) را در مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Corona Virus

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان آزمایش جدیدی ابداع کرده‌اند که امکان تشخیص ابتلا به ویروس کرونا (کووید-۱۹) را در مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه فراهم می‌کند.

Corona Virus

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری ساینس دیلی، این آزمایش که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا واقع در سانفرانسیسکو آمریکا ابداع شده، SARS-CoV-۲ DETECTR نام دارد و از یک فناوری هدف‌گیری ژن موسوم به کریسپر، برای تشخیص ویروس جدید کرونا استفاده می‌کند.

کریسپر نوعی سیستم ایمنی تطبیق پذیر در باکتری‌ها است که آن‌ها را قادر به کشف دی‌ان‌ای ویروس و سپس نابودی آن می‌کند. این آزمایش با بررسی نمونه‌های گرفته شده از مخاط مجاری تنفسی، دو محدوده هدف در ژنوم ویروس را جستجو می‌کند تا وجود ویروس را در ۴۵ دقیقه تشخیص دهد. در روش‌های فعلی تشخیص ویروس کرونا از تکنیک واکنش‌های زنجیره‌ای پلیمری استفاده می‌شود که حدود ۴ ساعت زمان لازم دارد.

این آزمایش جدید به سادگی در آزمایشگاه‌هایی با کمترین تجهیزات نیز انجام می‌شود و تفسیر نتایج آن نیز با روشی مشابه تفسیر نتایج آزمایش بارداری و به سادگی انجام می‌پذیرد. در واقع وجود خطوط سیاه رنگ روی نوار آزمایش نشان دهنده حضور ویروس است.
به گفته محققان، این آزمایش موارد ابتلا به ویروس را با دقت ۹۵ درصد و افراد سالم را با دقت ۱۰۰ درصد شناسایی می‌کند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Biotechnology منتشر شده است.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است