خانه اقتصادیگزارش و تحلیل رشد 4 در صدی عرضه‌ پلیمرها در هفته گذشته

رشد 4 در صدی عرضه‌ پلیمرها در هفته گذشته

توسط مدیر سایت
0 نظرات
محصولات پلیمری

مرجع پلیمر در بازار ایران: بازار پلیمرها در هفته گشته شاهد افت نزدیک به 17 درصدی تقاضای پلیمرها در بورس کالا بود که موجب شد کمترین تقاضای هفتگی از اواسط آبان‌ماه تاکنون به ثبت برسد. این افت تقاضا را می‌توان مهمترین سیگنال اثرگذار بر معاملات پلیمرها در بورس کالا به شمار آورد .

محصولات پلیمری

بر اساس این گزارش  در هفته گذشته عرضه پلیمرها در بورس کالا نزدیک به 4 درصد رشد کرد و به بیش از 99 هزار تن رسید که بالاترین رقم ثبت شده در سال جاری به شمار می‌رود. این حجم عرضه در برابر کاهش حجم تقاضا در نهایت به کاهش محدود حجم معاملات منتهی شد و حجم داد و ستد پلیمرها را در هفته گذشته با 1.5 درصد افت ، به بیش از 67 هزار تن افزایش داد. البته این رقم معاملات اگرچه حداقل‌های این بازار را تأمین کرده است ولی در کمترین سطح در 5 هفته اخیر به شمار می‌رود.

کاهش حجم داد و ستد پلیمرها در شرایطی به ثبت رسید که دو هفته قبل هم با افت 25 درصدی حجم معاملات روبه‌رو بودیم و نشان می‌دهد که یک جریان کاهشی جدید  به  دلایل مختلف در این بازار آغاز شده است. از ویژگی‌های مهم معاملات در هفته گذشته پایین‌تر بودن حجم تقاضای کل از حجم عرضه‌ها بود موجب شد نسبت تقاضا به عرضه‌ها به 0.871 واحد برسد.

معاملات 68 درصد عرضه‌ها

همچنین در هفته گذشته کمتر از 68 درصد عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت که کمترین رقم از اواسط آبان‌ماه سال گذشته تاکنون بوده است. در هر حال بازار پلیمرها از التهاب قبلی فاصله گرفته و آرامش بیشتری را ثبت کرده است که تاکنون خروجی آن افت قیمت‌ها در بازار آزاد و کاهش رقابت برای خرید در بورس کالا بوده است. کاهش قیمت‌های جهانی  و بحران کرونا و تغییر ذهنیت معامله‌گران را می‌توان از مهمترین دلایل این وضعیت برشمرد.

در بازار محصولات شیمیایی بورس کالا نیز شاهد افت حجم معاملات هستیم و این رقم به کمتر از 20 هزار تن رسید که کمترین میزان ثبت شده از اواخر شهریورماه تاکنون است. کاهش جذابیت خرید در روزهای پایانی سال در بازار شیمیایی‌ها نیز خودنمایی می‌کند که خروجی آن افت شدید تقاضا در این بازار بود که به کمتر از 21 هزار تن رسید.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است