خانه اقتصادیگزارش و تحلیل عدم تغییر جدی حجم معاملات پلیمرها

عدم تغییر جدی حجم معاملات پلیمرها

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Report and analysis

مرجع پلیمر در بازار ایران: کاهش قیمت‌های پایه محصولات پتروشیمی در بورس‌کالا به افت نرخ در بازار داخلی انجامید آن ‌هم در شرایطی که حجم معاملات پلیمرها در بورس‌کالا تغییر محسوسی را ثبت نکرد. بازار به تداوم افت قیمت‌ها بدبین است و این بدبینی را می‌توان به وضوح در رفتار معامله‌گران تشخیص داد. ترس از تداوم افت قیمت‌ها درحالی خودنمایی می‌کند که قیمت دلار نیمایی هم در روزها و هفته‌های اخیر یک روند نزولی مستمر را از خود نشان داده و ادامه این رفتار قیمتی هم چندان بعید نیست.

Report and analysis

معاملات پلیمرها

تغییر حجم معامله پلیمرها در بورس‌کالا در هفته گذشته ناچیز بود و باز هم رقمی بالاتر از ۴۰ هزار تن مورد معامله قرار گرفت البته در ۴ هفته اخیر تغییر خاصی در این بازار رخ نداده است.

این رفتار نشان می‌دهد که واقعیت‌های بازار همین ارقام است و میزان تقاضای واقعی در بازار همین رقم ۴۰ هزار تن است که به وضوح رکود را در بازار نشان می‌دهد. البته از اواسط خردادماه سال‌جاری تاکنون تغییر بزرگی در بازار رخ نداده و حجم معاملات رفتاری نسبتا رفت و برگشتی را نشان داده است و پس از یک هفته رشد معاملات، هفته بعد باز هم یک عقبگرد را شاهد بوده‌ایم. این رفتار البته با کف معاملاتی ۴۰ هزار تن در هفته روبه رو بوده و شاید از این پس بتوان گفت که اوضاع احتمالا بدتر از این نخواهد شد. از سوی دیگر هفته آینده را باید زمانی برای نیمه تعطیل بودن بازار به‌شمار آورد و حتی می‌توان گفت که هفته آینده بازار به‌صورت واقعی بدون عملکرد خاصی خواهد بود. این یعنی تقاضای روزهای آینده باید برای هفته جاری به بازار وارد شود و یک تجمیع تقاضا را شاهد خواهیم بود شاید حجم تقاضا به این دلیل بهبود یابد.

البته هفته گذشته از یک داده مثبت هم برخوردار بود و حجم معاملات ترکیبات شیمیایی به نزدیکی ۲۴ هزار و ۶۰۰ تن رسید که بالاترین رقم معامله شده در ۵ هفته اخیر است. این رشد معاملاتی در شرایطی که این بازار خاص در چند هفته اخیر در یک مسیر افزایشی نسبی قرار داشته است می‌تواند امید اندک دیگری را برای بهبود روزهای آینده و البته بعد از تعطیلات هفته آینده به همراه داشته باشد.   انتظار برای آغاز فروش‌های اعتباری پلیمرها در بورس‌کالا ادامه دارد و شاید در این شرایط سخت بازار، بتوان از این رویکرد معاملاتی به‌عنوان اهرمی حمایتی برای افزایش حجم معاملات بهره برد.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است