خانه خبراخبار علمی پژوهشی ژل پر شده با نانواسپانج های برطرف کننده عفونت

ژل پر شده با نانواسپانج های برطرف کننده عفونت

توسط مدیر سایت
0 نظرات
ژل پلیمر

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران : مهندسین نانو در دانشگاه کالیفورنیا، موفق به ساخت ژل پر شده ای که حاوی نانو اسپانج های جاذب toxin هستند شده اند که این ساخته می تواند منجر به درمانی موثر برای عفونت های پوست و زخم ایجاد شده توسط MRSA (methicillin-resistant Staphylococcus aureus) که یک باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک است، شود.

این هیدروژل – نانواسپانج، ضایعات پوستی روی موش آلوده با MRSA بدون استفاده از آنتی بیوتیک را به حداقل رسانده اند. این محققان اخیرا یافته هایشان را به صورت آنلاین در Advanced Material منتشر کرده اند.

برای ساختن نانو اسپانج – هیدروژل، تیم تحقیقاتی نانو اسپانج ها را درون هیدروژلی که از مواد پلیمری و آب ساخته شده است میکس کرده اند، نانواسپانج ها نانو پارتیکل هایی هستند که سموم خطرناک تولید شده توسط MRSA ، E. coli و دیگر باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک را به درون هیدروژل جذب میکند، هیدروژل نانواسپانج ها را در جایشان نگاه می دارند بنابراین آنها می توانند سموم را در نقاط آلوده شده برطرف کنند.

Liangfang Zhang ، پرفسور نانو مهندسی در کالج مهندسی Jacobs در UC Sandiego که رهبری تیم را برعهده داشته است گفته است : “ما نقاط قوت دو ماده متفاوت نانواسپانج ها و هیدروژل ها را برای خلق یک فرمولاسیون قدرت مند برای درمان موضعی عفونتهای باکتریایی با یکدیگر ترکیب کرده ایم”

“نانو اسپانج ها به تنهایی برای استفاده روی موضع بافت آسیب دیده دارای مشکل هستند زیرا آنها به دیگر بخشهای دورتر بدن به سرعت پخش می شوند توسط میکس کردن نانواسپانج ها به درون یک هیدروژل ما میتوانیم آنها را در منطقه عفونت نگه داریم.”

gel_polymer1

آدرس یک فیلم آموزش فرآیند اکستروژن پلاستیک در youtube:[mks_button size=”medium” title=”Button” style=”squared” url=”https://polympart.com/exlink/https://www.youtube.com/watch?v=WaB-dsB1Kfk” target=”_self” bg_color=”#000000″ txt_color=”#FFFFFF” icon=”” icon_type=””]

 

منبع : سایت علمی Phys

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است