خانه اقتصادیگزارش و تحلیل گام‌های رو به عقب حجم معاملات پلیمرها

گام‌های رو به عقب حجم معاملات پلیمرها

توسط مدیر سایت
0 نظرات
report and analysis

مرجع پلیمر در بازار ایران: حجم معاملات پلیمرها در هفته گذشته در بورس کالا با ۲ درصد کاهش روبه‌رو شد و به ۷۰ هزار و ۵۶۹ تن رسید که کمترین رقم از روزهای نیمه تعطیل ابتدای سال جاری است و البته حجم معاملات پلیمرها در هفته‌های اخیر نیز در یک روند نزولی نوسان کرده است. دلیل اصلی کاهش حجم معاملات را باید در افت عرضه‌ها جست‌وجو کرد آن‌هم در شرایطی که هفته گذشته عرضه به ۷۲ هزار و ۸۵۰ تن رسید که باز هم کمترین رقم از اوایل سال جاری تاکنون به شمار می‌رود.

البته کاهش حجم عرضه‌ها با افت حجم تقاضا روبه‌رو شده که در نهایت عدم التهاب قیمتی را موجب شده است.

report and analysis

در هفته گذشته در برابر هر تن عرضه ۶۱/ ۱ تن تقاضا به ثبت رسیده که کمترین رقم از هفته منتهی به ۲۲ فروردین بوده است. البته این رویه به معنی عدم ثبت معامله نیست و باید دقیق‌تر به وضعیت معاملات توجه کرد.

در هفته گذشته ۸۷/ ۹۶ درصد از عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفته است که این رقم بالاترین درصد خرید از زمان نیمایی شدن قیمت‌ها در پاییز سال جاری است.

این سیگنال را باید بسیار جدی گرفت، زیرا در شرایطی که اغلب اهالی بازار به کاهش قیمت‌ها نگاه کرده و میل به خرید ناخودآگاه در ماه رمضان کاهش یافته است؛ برخی اکثریت قریب به اتفاق عرضه‌ها را در عدم ثبت رقابت و با قیمت‌هایی جذاب مورد معامله قرار می‌دهند و البته کمتر کسی به آن توجه دارد.

خریداران این روزها در بازارها قطعا افراد بی‌اطلاعی نیستند اگرچه دلیل این رویکرد معاملاتی را باید در واقعیت‌های قیمتی فعلی و دورنمای نرخ‌ها جست‌وجو کرد.

البته در  معاملات روز دوشنبه 23 اردیبهشت ماه، دادوستد 22 هزار و 666 تن مواد پلیمری در تالار انجام شد

منبع: دنیای اقتصاد

        بورس کالای ایران

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است