خانه علمی پژوهشی سنسورهای هیدروژن فوق سریع با استفاده از نانو مواد هیبرید پلیمر – فلز

سنسورهای هیدروژن فوق سریع با استفاده از نانو مواد هیبرید پلیمر – فلز

توسط مدیر سایت
0 نظرات
plasmonic metal–polymer hybrid nanomaterial

مرجع پلیمر در بازار ایران: تشخیص هیدروژن به هر روش، چالشی جدی است زیرا این گاز نامرئی و بی بو است، و در عین حال بسیار فرار و قابل اشتعال و تنها 4 درصد هیدروژن در هوا برای شعله ور شدن آن کافی است. به همین دلیل برای اینکه اتومبیل های هیدروژنی و زیرساخت های مرتبط با آن از امنیت کافی برخوردار باشند، بایستی بتوانیم مقادیر بسیار جزئی هیدروژن در هوا را شناسایی کنیم و سنسورهایی با عملکرد فوث سریع، بایستی هرگونه نشتی را قبل از آتش سوزی، شناساسی کنند.

plasmonic metal–polymer hybrid nanomaterial

محققان دانشگاه صنعتی چالمرز، سوئد، با همکاری دانشکده فنی دانمارک و دانشگاه ورشو، سنسورهای هیدروژن فوق سریعی را توسعه داده اند که می تواند اهداف عملکردی مورد نیاز برای استفاده در وسایل نقلیه هیدروژنی آینده را تامین کند.

در مقاله منتشر شده در نشریه Nature Materials، تیم محقق، مفهوم نانومواد هیبرید فلزی- پلیمری را ارائه می دهد که در آن پوشش پلیمری، انرژی فعال سازی برای انتقال هیدروژن به داخل و خارج نانوذرات پلاسمونی را کاهش می دهد و در عین حال مقاومت غیر فعال سازی از طریق یک غشای پلیمری دو طرفه، فراهم می شود.

سنسور بر پایه یک پدیده نوری – پلاسمون کار می کند و با روشن شدن نانوذرات فلزی، نور قابل تولید می شود. لذا با تغییر مقدار هیدروژن در محیط، حسگر به سادگی تغییر رنگ می دهد.

بیشتر:

Researchers develop concept for ultra-fast hydrogen sensor; plasmonic metal–polymer hybrid nanomaterial

 

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است