خانه خبر نخستین سازه سبز کامپوزیت ایران ساخته شد

نخستین سازه سبز کامپوزیت ایران ساخته شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
composite

مرجع پلیمر در بازار ایران: دانشمند ایرانی با کسب مجوزهای جهانی و داخلی ایران از نخستین سازه خود در ایران رونمایی کرد. دکتر صائبی که 30 سال پیش تحقیقات خود را درباره ساخت یک نوع سازه برتر در ایران و سپس آمریکا آغاز کرده است موفق شد این نوع سازه را در موسسه بین المللی ICC امریکا که یک موسسه معتبر جهانی است به ثبت برساند و سال گذشته نیز مجوز مرکز تحقیقات وزارت راه و ساختمان ایران را دریافت کرد.

دکتر صائبی درباره خواص سازه منحصر به فرد خود گفت: این سازه علاوه بر اینکه سبک و ارزانتر از ساخت و سازهای سنتی و کنونی است برابر زلزله ، آتش سوزی و توفان مقاوم است در کوتاهترین زمان ممکن ساخته میشود بدون اینکه نیازی به مصالح ساختمانی کنونی باشد.

دوستدار محیط زیست

وی افزود: این سازه که دوستدار محیط زیست نیز هست به طور میانگین برای متراژ 50 متر کمتر از 24 ساعت بنا خواهد شد با تمام ویژه گیهایی که دارد ضمن آنکه ساخت بناهای با متراژ بالا نیز زمان بیشتری خواهد برد به طور مثال برای ساخت بنایی با متراز 500 متر حدود یک ماه زمان نیاز دارد.

composite

دکتر صائبی با بیان اینکه توانسته به همت جوانان ایرانی یک ساختمان 3 طبقه را در 3 ماه احداث کند گفت: هدر رفت انرژی در این سازه بسیار پایین است و ضمن آنکه انرژی زیادی برای ساخت آن در کشور صرفه جویی خواهد شد و نیروی کار در آن ایمن است .

وی افزود: در این مدت تکنولوژی ساخت این سازه را به 10 جوان مستعد را منتقل کرده است و ساختمان جدید به زودی محلی برای آموزش به دیگران تبدیل خواهد شد.

وزن سبک؛ عایق حرارتی و صوتی ، مقاوم در برابر زلزله،صددرصد قابل بازیافت(سازگار با محیط زیست)؛ مقاوم در مقابل طوفان؛ قابلیت طراحی و اجرا به‌هرشکلی؛ سرعت عمل و اجرای بسیار بالا؛ داشتن قابلیت جابجایی از مزایای دیگر این سازه است .

دکتر صائبی برای نخستین بار در جهان، موفق به ساخت موادی با استفاده از “تکنولوژی نانو” شده که این مواد به‌عنوان مصالح اصلی در ساخت خانه‌های مسکونی و اداری قابل استفاده است و این سازه‌های بسیار سبک و ارزان، کاملاً “ضدزلزله و ضدحریق” هستند.

یکی از سؤالات اساسی برای ساخت خانه‌های ضدزلزله این بود که کدام نقطه از کشورمان برای آغاز ساخت خانه‌های ضدزلزله با سازه‌های نوین مخترع ایرانی انتخاب خواهد شد؛ “کرمانشاه و مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب” انتخاب نخست این مخترع است.

منبع: IRIB

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است