خانه تکنولوژي تبدیل پلاستیک به سوخت پاک با استفاده از روش شیمیایی جدید

تبدیل پلاستیک به سوخت پاک با استفاده از روش شیمیایی جدید

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Plastic Recycle material

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه پوردو در آمریکا برای از بین بردن این معضل بزرگ کره زمین، تکنیکی را ابداع کرده‌اند تا پلاستیک را دوباره به پلیمر‌های مفید تبدیل کنند و حتی از آن به عنوان سوخت پاک بهره ببرند

Plastic Recycle material

تمرکز بر پلی‌پروپیلن

این روش جدید بر اساس پلی‌پروپیلن ابداع شده که کاربرد‌های بسیاری از تولید اسباب‌بازی تا کیسه‌های بسته‌بندی میان وعده‌ها یا تنقلات دارد. پلی‌پروپیلن در واقع یک پلیمر ترموپلاستیک یا گرمانرم است که از رشد زنجیره پلیمری مونومر پروپلین تهیه می‌شود. در این تکنیک، با کمک آب فوق داغ، پلاستیک به یک سوخت بنزین مانند تبدیل می‌شود که در وسایل نقلیه قابل استفاده است.

لیندا وانگ، یکی از محققان دانشگاه پوردو و رئیس این تیم تحقیقاتی می‌گوید: استراتژی ما تولید یک نیروی محرکه برای بازیافت بود و برای این کار زباله پلی الفین را به محصولات ارزشمندی تبدیل کردیم که شامل پلیمر‌ها می‌شوند و می‌توانند به عنوان سوخت پاک به کار بروند.

وی می‌افزاید: فناوری تبدیل ما این ظرفیت را دارد که نه تنها صنعت بازیافت را متحول کند، بلکه معضل بزرگ زباله‌های پلاستیکی در دنیا را برطرف سازد.

تحقیقات نشان می‌دهند که پلی‌پروپیلن ۲۳ درصد از کل ۵ میلیارد تن زباله پلاستیکی را تشکیل می‌دهند که در محیط زیست و زباله‌دانی‌های بزرگ مدفون شده‌اند. پس می‌تواند به عنوان یک کالای ارزشمند مورد استفاده قرار گیرد.

وانگ می‌گوید: دفع زباله‌های پلاستیکی، بازیافت یا دور انداختن آنها، به معنای پایان داستان نیست. این پلاستیک‌ها به آرامی تجزیه می‌شوند و ریزپلاستیک‌های سمی و مواد شیمیایی را در زمین و آب رها می‌کنند و این یعنی فاجعه! زیرا زمانی که این آلاینده‌ها در اقیانوس‌ها هستند، آن‌ها به طور کامل قادر به بازیابی نیستند. ”

منبع: دانشجو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است