خانه خبر آیا تولیدات گیاهی جایگزین مناسبی برای ظروف پلاستیکی هستند؟

آیا تولیدات گیاهی جایگزین مناسبی برای ظروف پلاستیکی هستند؟

توسط مدیر سایت
0 نظرات
plastic container

مرجع پلیمر در بازار ایران: دکتر سعید محمودی روز شنبه گفت: این پویش نیاز به همراهی و مشارکت عمومی مردم دارد و در این راستا باید توجه داشت نباید با استفاده از ظروف گیاهی به جای ظروف پلاستیکی از چاله درآییم و به چاه بیفتیم.

وی اظهار داشت: ظروف گیاهـی کاملا گیاهی نیست و باید توجه داشت حدود 6٠ تا ٧٠ درصد این ظروف پلیمر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: هرچند ظروف گیاهی از محصولات تمام پلیمر بهتر است ولی آن هم باید طبق شرایط اعلام شده تولید و مصرف شود؛ بنا بر این عاقلانه و منطقی نیست که راهی انتخاب کنیم که در میانه راه مجبور با بازگشت شویم.

جایگزینی ظروف گیاهی به جای ظروف پلاستیکی

محمودی اظهار داشت: پویش ‘نه به پلاستیک’ و ‘شیراز شهر بدون پلاستیک’ از شیراز کلید خورد و با ابتکار محیط زیست و همراهی صنوف و مردم آغاز شد و همچنان در ابتدای راه است، این پویش برای فراگیر شدن نیاز به همراهی و مشارکت فعال مردم و تشکل های زیست محیطی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با بیان اینکه عده ای جایگزینی ظروف گیاهی به جای ظروف پلاستیکی را پیشنهاد می کنند گفت: ما این پیشنهاد را کارشناسی شده و بدون ضرر و آسیب نمی دانیم، اگر قرار است تحولی در فرهنگ جامعه به وجود آید نباید باز هم راههای پر اشتباه را تکرار کرد.

plastic container

وی ادامه داد: متاسفانه وقتی کاری با ابتکار و نواندیشی آغاز می شود رقابت های ناصحیح در حاشیه آن شکل می گیرد، افرادی فقط می کوشند این پویش را به نام خود بزنند، ما با مشارکت همه افراد دلسوز در این پویش موافقیم اما این مشارکت ها در حد حرف و مصاحبه و برای مشارکت فعال مردم و صنوف باید اقدام عملی انجام گیرد.

محمودی با بیان اینکه حذف نایلون و پلاستیک در شیراز را به یک فرهنگ تبدیل می کنیم گفت: با همراهی مردم باید شیراز به نخستین شهری که کیسه های پارچه ای در آن جای نایلون را می گیرد تبدیل شود.

محمودی با بیان اینکه تا کنون چندین جلسه و نشست با نمایندگان اصناف برگزار شده است گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز و برخی فروشگاههای بزرگ دراین زمینه مشارکت دارند ، امید است با تئداوم این مشارکت ها دیگر شاهد صحنه های دلخراش از پراکنده شدن لیوان یکبار مصرف هنگام توزیه شربت نذری در حاشیه خیابان نباشیم .

شعار امسال روز زمین پاک در اردیبهشت ماه ‘ نه به پلاستیک ‘ بود.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس به همین مناسبت، پویش نه به پلاستیک و شیراز شهر بدون پلاستیک را هم کلید زد، هدفگذاری ها برای معرفی شیراز به عنوان نخستین کلانشهر بدون پلاستیک کشور طی این مدت شکل گرفت.

در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: استفاده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی برای عرضه مواد غذایی داغ در صنف های حساس از ابتدای اسفند ماه امسال ممنوع است.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است