خانه علمی پژوهشیمقالات شناسایی بوی پلاستیک‌های بازیافتی

شناسایی بوی پلاستیک‌های بازیافتی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Plastic Trash

مرجع پلیمر در بازار ایران: بازيافت پلاستيك نقش مهمي در توليد پايدار دارد. با اين وجود، همچنان در استفاده از پلاستيك هاي بازيافتي، نه تنها به دليل خواص و پردازش اين مواد، بلكه به سبب بوي آن ها موانعي قرار دارد. محقق جوان در دانشگاه FAU در حال مطالعه بر روی علت ایجاد بوی پلاستیک بازیافتی می‌باشد.

Plastic Trash

هر سال چندین تن ضایعات پلاستیکی از جمله بسته بندی در آلمان تولید می شود. حدود 50 درصد از این ضایعات سوزانده می‌شوند. بازیافت و استفاده مجدد از این ضایعات می تواند محیط زیست و منابع فسیلی را در دراز مدت حفظ کند. با این حال، به دلیل آلودگی‌های نامطلوب، پلاستیک بازیافتی هنوز به اندازه کافی در تولید استفاده نمی شود.

مؤسسه Fraunhofer برای مهندسي فرايند و بسته بندي ( IVV ) در حال توسعه و افزایش فرایندهای بازیافت برای پسماندهای پلاستیکی پس از مصرف است.  پژوهشگر Miriam Strangl در حال مطالعه درباره بوي پلاستيك ضايعاتي و محصولات بازيافتي است تا در طرح مشتركي با بخش تجزيه و تحليل حسي و بهبود فرايند بازيافت پليمر در مؤسسه Fraunhofer دليل بو ناخوشايند اين مواد را بيابد. Strangl نمونه ها را با استفاده از رویکرد الفاکتومتریک و تحلیلی با ارزیابی کیفیت و شدت بو شناسایی می کند. پس از این، او مواد بودار را یافته و آن‌ها را تشخیص می‌دهد.

مواد مختلف موجود در ضایعات بسته بندی پلاستیکی بوی مختلفی دارند. كه شامل مولكول هاي داراي بوي كپك زدگي، پنيري يا اسيدي هستند. دانشمندان توانسته اند، بعضي از اين آلايند‌ه‌هاي شديد را در پلاستيك ها براي اولين بار تفكیك كنند. نتايج نشان داد، به جز محتويات قبلي پلاستيك ها مانند مواد غذايي يا تميزكننده ها، فرايندهاي ديگري نيز ممكن است موجب ايجاد بوي ناخوشايند شوند. افزون بر فساد میکروبيولوژي، اين موضوع شامل پلاستيك‌هاي كهنه يا تجزيه بقاياي فرايند توليد مانند حلال‌ها هم مي شود. نتايج اين پژوهش مي تواند به دانشمندان در مسير توسعه راهبردهاي كاهش بوي پلاستيك هاي بازيافتي كمك كند.

دانلود کامل مقاله شناسایی بوی پلاستیک‌های بازیافتی:

Characterization of odorous contaminants in post-consumer plastic packaging waste using multidimensional gas chromatographic separation coupled with olfactometric resolution

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است