خانه اقتصادیگزارش و تحلیل کاهش 16 درصدی حجم معامله پلیمرها در بورس کالا

کاهش 16 درصدی حجم معامله پلیمرها در بورس کالا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
محصولات پتروشیمی

مرجع پلیمر در بازار ایران: کاهش 16 درصدی حجم معامله پلیمرها در بورس کالا را می توان مهمترین رخداد معاملاتی در بازار محصولات پتروشیمی در هفته گذشته محسوب کرد که نشان می دهد این بازار هنوز هم به شرایط عادی باز نگشته است. البته کاهش حجم عرضه ها و عقب نشینی خریداران را نمی توان در این خصوص نادیده گرفت.

نمودار نزولی

حجم معامله پلیمرها در بورس کالا درهفته گذشته با کاهش همراه شد تا جایی که حجم معاملات هفتگی به کمترین حد در 12 هفته اخیر رسید که نشان دهنده عقب گرد مشهود معاملاتی دربورس کالاست. این وضعیت نشان می دهد که هنوز هم خریداران اصلی در بورس و بازار پای به میدان خرید نگذاشته اند که سیگنال منفی و مهمی برای این بازار به شمار می رود که می تواند در کاهش حجم معاملات در بورس کالا مورد رهگیری قرار گیرد.

 این شرایط باز هم اهمیت بورس کالا در شفافیت واقعیت های بازار را برجسته می سازد زیرا می توان به صراحت و سرعت وضعیت معاملاتی در این گروه کالایی را مورد رصد دقیق قرار داد. درهفته گذشته 47 هزار و 500 تن ازانواع پلیمرها دربورس کالا مورد معامله قرار گرفت که به نسبت دو هفته گذشته و روزهای اوج معاملاتی ازکاهشی 20 هزار تنی خبر می دهد که برخی نگرانی ها را برای صنایع پایین دستی مصرف کننده این گروه های کالایی برجسته می سازد.

 این در حالی بود که درروزهای اخیر و مخصوص اواخر هفته گذشته شاهد کاهش قیمت ها بودیم که نشان می دهد هنوز هم عرضه بر تقاضا برتری داشته و خریداران آن گونه که باید و شاید به سمت خرید متمایل نشده اند. البته همین رخداد نشان می دهد که نرخ های موجود هنوز هم برای بازار داخلی بالاست و شاید بازار به قیمت های پایین تری نیاز داشته باشد.

تعادل در پی افزایش حجم عرضه PVC 

رخداد مهم هفته گذشته را می توان افزایش حجم عرضه PVC و حتی برخی پلی اتیلن های ترفتالات بطری به شمار آورد که موجب شد این بازار به سرعت از سمت التهاب به سمت ثبات متمایل شود که عدم رقابت جدی برای خرید PVC را می توان یکی از شواهد این رخداد به شمار آورد. در صورتی که حجم عرضه ها تقویت شود ، می توان به سادگی اغلب بازارهای پلیمری و حتی شیمیایی را مدیریت کرد.

 این نکته راباید در نظر داشت که  فعالان بازار اعتقا دارند که هنوز بازارپلی پروپیلن ها به ثبت نرسیده و شواهد کلی از تداوم التهاب در این بازار حکایت دارد. همین نکته نیز لزوم افزایش عرضه ها را برجسته می سازد و تا زمانی که شاهد عرضه کافی و امن در بازار پلی پروپیلن ها نباشیم التهاب قیمتی باز هم ادامه خواهد داشت.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است