خانه علمی پژوهشیمقالات پوشش‌های شفاف پلیمری برای کاربردهای روزانه

پوشش‌های شفاف پلیمری برای کاربردهای روزانه

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Polymer Clear Fluoropor

مرجع پلیمر در بازار ایران: پوشاک بیرونی و لباس ورزشی ضد آب و کثیفی و یا شیشه‌های اتومبیل ضد مه از جمله محصولات روزانه‌ای هستند که می‌توانند از پوشش‌های آبگریز بهره مند شوند. محققان موسسه KIT موفق به توسعه پوشش‌ شفاف و مقاوم در برابر سایش با نام Fluoropor شده‌اند که شامل یه فوم پلیمری فلوردار با ساختار نانو/میکرو متوالی می‌باشد.

Polymer Clear Fluoropor

قطرات آب بر روی سطح جاری می‌گردند: در طبیعت این پدیده عمدتا توسط گیاهان لوتوس شناخته شده است. محققان اثر لوتوس را با استفاده از سطوح فوق آبگریز، یعنی سطوح ضد آب، تقلید می کنند. در حقیقت آن‌ها خواص فلوئورو پلیمرها، یعنی پلاستیک با درجه فلوراسیون، را با زبری که از برگ های لوتوس شناخته شده است ترکیب می کنند. به این ترتیب، سطوحی را به دست می آورند که هم ضد آب و هم ضد چربی هستند. مواد جدید با پایداری شیمیایی و حرارتی بالا شناخته می شوند.

خواص فوق آبگریز بر اثر ساختارهای نانو/میکرو مقیاس پدید آمده است. چنین ساختارهای بسیار ظریف، سطوح بسیار حساس به سایش دارند و برای کاربردهای روزمره به اندازه کافی قوی نیستند. در مقابل Fluoropor، مقاومت طولانی مدت در برابر سایش دارد و مناسب برای استفاده روزانه می‌باشد. فوم از لحاظ اپتیکی بر اثر حفره‌های کوچک که قطر آن زیر طول موج نور مرئی می‌باشد، شفاف به نظر می‌آید. در نتیجه Fluoropor به عنوان یک پوشش برای بستر های شفاف نظیر شیشه ای مناسب است. با این حال، این ماده همچنین می تواند با فلز، پلیمر یا منسوجات بکار رود. Fluoropor به طور موثر می‌تواند در یک مرحله در ضخامت های مختلف توسط پلیمریزاسیون رادیکالی ساخته شود.

دانلود کامل مقاله پوشش‌های شفاف پلیمری برای کاربردهای روزانه:

 

Transparent, abrasion-insensitive superhydrophobic coatings for real-world applications

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است