خانه علمی پژوهشیمقالات استفاده از پلیمرهای رسانا در توسعه دستگاه‌های زیست پزشکی عصبی

استفاده از پلیمرهای رسانا در توسعه دستگاه‌های زیست پزشکی عصبی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Conducting Polymer

مرجع پلیمر در بازار ایران: با پیشرفت علم در زمینه سیستم‌های عصبی، تقاضا برای دستگاه‌های زیست پزشکی که بهتر بتواند سیستم‌های عصبی را تحریک کرده و همچنین رسانش داروها و زیست مولکول‌ها در دوزهای دقیق رو به افزایش است.

محققان دانشگاه هوستون و پنسیلوانیا موفق به توسعه دستگاه عصبی پلیمری زیست سازگار شده‌اند که باعث تنظیم دقیق‌تر عملکرد الکتریکی پروب‌های عصبی همراه با خواص بهبود یافته برای دارو رسانی شده است.

برای سال‌ها دانشمندان در حال تلاش برای ارتباط با سیستم عصبی هستند تا بتوانند بیماری‌هایی نظیر پارکینسون، صرع، ام اس، تومورهای مغزی و سایر اختلالات عصبی را تشخیص و درمان کنند. محققان از روش‌های رسوبدهی الکتریکی برای برای ساخت پلیمر رسانا بر روی بیوالکتریک‌ها استفاده نمودند. نتایج این تحقیقات در مجله Advanced Materials به چاپ رسیده است.

نتایج نشان داد با تغییر مقدار جریان الکتریکی و مدت زمان رسوب این پلیمرهای رسانا، می‌توان اندازه، ضخامت و زبری را که مربوط به خواص الکتریکی پلیمر است، تغییر داد. پلیمر رسانا به طور قابل توجهی می‌تواند عملکرد الکتریکی بیوالکترودها را بهبود بخشد.

دستگاه‌های عصبی باید از نظر زیستی با بافت عصبی سازگار باشد و همچنین سیگنال‌های بیولوژیکی را به طور صحیح به سیگنال‌های الکتریکی در مدت زمان طولانی تبدیل کند. اما فناوری فعلی هنوز به مواد فلزی متکی است، که بسیار رسانا اما ناسازگار با بافت عصبی می‌باشد. همچنین کوچک سازی دستگاه‌ها نیز عملکرد الکتریکی را محدود می کند.

در مقابل استفاده از پلیمرهای رسانا به دلایل زیر سازگاری بهتری با بافت زیستی دارد:

  • خواص مکانیکی نرم آن‌ها باعث شبیه سازی ساختارهای زیستی می‌شود.
  • رسانایی یونی/الکترونی آن‌ها باعث بهبود موثر انتقال سیگنال می‌گردد.
  • شفافیت آن‌ها امکان استفاده همزمان از تکنیک های آنالیز نوری را فراهم می آورد.
  • عاملدار کردن آسان آن‌ها با بیومولکول‌ها کمک می‌کند تا واکنش‌های زیستی را تنظیم کند.

روش ساخت جدید شامل الکترو پاشش یکنواخت پلی میکروکره‌ها بر روی بسترهای طلا با استفاده از پلیمریزاسیون الکتروشیمیایی می‌باشد.

دانلود کامل مقاله:

Conducting Polymer Microcups for Organic Bioelectronics and Drug Delivery Applications

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است