خانه علمی پژوهشی توسعه رزین‌‌های گیاهی مقاوم در برابر آب

توسعه رزین‌‌های گیاهی مقاوم در برابر آب

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه ایالتی کانزاس برای اولین بار موفق به ثبت پتنت برای رزین‌های پایه گیاهی خود شدند که مناسب برای کاربرد در چسب‌ها می‌باشد و می‌تواند پوشش‌های براقی ایجاد کند.

رزین‌‌های گیاهی

این رزین‌ها علاوه بر کاربرد در صنعت چسب می‌تواند به عنوان پوشش در سطوح چوبی، صفحات مجلات نرم و صاف، بسته چیپس و موارد دیگر که نیازمند سطوح براق و محافظ و همچنین انعطاف پذیر یا سخت می‌باشد، مورد استفاده قرار بگیرد.

رزین‌ جدید دارای عملکرد بهتری نسبت به چسب‌های پایه زیستی پیشین هستند به دلیل اینکه مدت زمان چسبندگی آن به سطح طولانی‌تر بوده و همچنین دارای عمر مفید طولانی‌تر و مقاوم در برابر آب می‌باشد. این رزین پایه گیاهی، زیست تخریب پذیر و تجدید پذیر می‌باشد.

این رزین منحصر بفرد از سویا، ذرت و روغن‌های پایه گیاهی ساخته شده است. در حالی که رزین‌های موجود از محصولات پایه نفتی ساخته شده که دارای پایداری کمتری هستند و یا از اسیدهای چرب گیاهی که پردازش آن‌ها گران قیمت می‌باشد تشکیل می‌شوند.

نتایج این تحقیقات در چندین مجله از جمله Biomacromolecules و Materials Chemistry به چاپ رسیده است و همچنین در چندین کنفرانس نظیر International Material Research Conference در چین، Green Chemistry and Engineering Conference در واشگنتن و American Chemical Society National Meeting در کالیفرنیا ارائه شده است.

منبع: wordpress

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است