خانه خبر تولید پروپیلن از پروپان در چین

تولید پروپیلن از پروپان در چین

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات
MasterBatch

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) و به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت هانیول به تازگی اعلام کرد که شرکت های پتروشیمی نانگبو فورچون و ژانگژیانگانگ یانگزی ریور، که هر دو از زیرمجموعه های شرکت اورینتال انرژی چین به شمار می روند؛ به کمک فناوری C3 Oleflex هانیول یو او پی (Honeywell UOP) تولید پروپیلن را آغاز کرده اند. هر یک از دو شرکت سالانه 600 هزار تن پروپیلن از پروپان تولید می کنند.

تولید پروپیلن از پروپان در چین

بر اساس این گزارش، شرکت ژانگژیانگانگ یانگزی ریور، مستقر در استان جیانگسو چین، و نانگبو فورچون واقع در شهر نانگبو استان چجیانگ، به ترتیب چهارمین و پنجمین شرکت چینی هستند که تکنولوژی تولید پروپیلن C3 Oleflex شرکت هانیول را تجاری سازی کرده اند. پروپیلن تولیدی در ساخت انواع پلاستیک، بسته بندی و فیبرهای مصنوعی کاربرد دارد.

ظرفیت تولید جهانی این محصول به کمک فناوری Oleflex در حال حاضر به حدود 6 میلیون و 800 هزار تن در سال رسیده است.

بر پایه این گزارش ، جان گوگل، معاون رئیس و مدیر تکنولوژی فرآیند و تجهیزات شرکت هانیول یو او پی، عنوان کرد: تقاضا برای پروپیلن تولیدی در داخل چین تحت تاثیر رشد سریع تقاضا برای تولیدات صنایع پایین دستی شامل پلی پروپیلن (PP) و دیگر محصولات پلاستیکی به طور فزاینده ای رو به افزایش است.

شرکت اورینتال انرژی قادر خواهد بود با به کارگیری فناوری Oleflex ارزش ویژه ای (exceptional value) را در زنجیره عرضه یکپارچه خود ایجاد کند. پیشتر تقریبا 70 درصد از پروپیلن تولیدی جهان به عنوان فرآورده جانبی تولید اتیلن از نفت حاصل می شد. اما اخیرا با افزایش مصرف خوراک اتان به عنوان منبعی برای تولید اتیلن، تولید پروپیلن به عنوان فرآورده جانبی تقریبا به صفر رسیده است. از این رو تولید این محصول به کمک هیدروژن زدایی پروپان با بهره گیری از فرآیندهایی نظیر  Oleflex ضروری به نظر می رسد.

بر اساس داده های منتشر شده توسط اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، تقاضا برای پروپیلن در چین که مصرف کننده بیش از 15 درصد پروپیلن جهان است؛ سالانه با نرخی بالغ بر چهار درصد رشد می یابد.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است