خانه اقتصادی اعلام برنامه تولید و فروش خالص کل صنعت پتروشیمی در سال 96

اعلام برنامه تولید و فروش خالص کل صنعت پتروشیمی در سال 96

توسط مدیر سایت
0 نظرات
petrochemical industries

مرجع پلیمر در بازار ایران: به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی؛ طبق برنامه سال 1396مجموع ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی بدون احتساب NF3 بندر امام به  72 میلیون تن می رسد، این ظرفیت در سال گذشته 61.9 میلیون تن بوده است.

شاخص های تولید نشان می دهد، مجموع تولید تا پایان سال جاری 58.9 میلیون تن خواهد بود، در حالیکه بررسی آمار ها نشان می دهد مجموع کل تولید صنعت پتروشیمی در سال 1395، مقدار 50.6 میلیون تن را به خود اختصاص داده است.

افزایش فروش به بیش از 33 میلیون تن

براساس این برنامه، مقدار فروش خالص کل صنعت پتروشیمی از 27.6 میلیون تن پارسال به حدود 33.2 میلیون تن افزایش می یابد، که از این میزان  23.5 میلیون تن سهم صادرات و 9.7 میلیون تن سهم فروش خالص داخلی خواهد بود.

ارزش های پیش بینی شده برای صادرات 11.7 میلیارد دلار و فروش خالص داخلی نیز 184.8 هزار میلیارد ریال است.

همچنین، تا پایان امسال بهره برداری کامل از 7 طرح پتروشیمی (شامل فاز سوم پتروشیمی پردیس، مرجان، متانول کاوه، فاز یک پتروشیمی بوشهر، پتروکیمیای ابن سینا، فاز اول نیروگاه پتروشیمی دماوند و فاز دوم خط لوله اتیلن غرب) با مجموع ظرفیت 9.8 میلیون تن در برنامه است که اشتغال دوران بهره برداری این تعداد طرح 2252 نفر می باشد.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است