خانه علمی پژوهشی پنجره‌هایی از کامپوزیت‌های تقویت شده با نقاط کوانتومی برای تولید الکتریسیته

پنجره‌هایی از کامپوزیت‌های تقویت شده با نقاط کوانتومی برای تولید الکتریسیته

توسط مدیر سایت
0 نظرات
مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت یوبیکیودی (UbiQD) یکی از تولیدکنندگان نقاط کوانتومی در ایالت نیومکزیکو است. این شرکت اعلام کرد که به کارایی نوری بیش از 80 درصد در نقاط کوانتومی خود در طول موج‌های نور مرئی تا مادون قرمزنزدیک، رسیده است. برای برخی محدوده‌های رنگی بین نارنجی و قرمز تیره، این شرکت موفق به رسیدن به کارایی 100 درصد شده است. در حال حاضر، نقاط کوانتومی شرکت یوبیکیودی بیشترین کارایی تبدیل فوتون را برای نقاط کوانتومی عاری از کادمیم دارند، نقاط کوانتومی که سمی نبوده و توسط بسیاری از شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این در حالی است که نقاط کوانتومی جدیدی که شرکت یوبیکیودی ارائه کرده از نظر کارایی با همتایان کادمیمی موجود در بازار برابری می‌کنند.

نتایج ارزیابی موفق
مت برگرن از مدیران یوبیکیودی می‌گوید: «باعث افتخار ماست که عملکرد نقاط کوانتومی تولید شده ما مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج قابل توجهی بهدست آمده است. این نقاط توسط یک آزمایشگاه بی‌طرف مورد ارزیابی قرار گرفته و نتیجه آن اعلام شده است. بعد از دریافت این نتیجه، ما آن را اعلام رسمی کردیم.»
یوبیکیودی چندی پیش موفق به ساخت نمونه اولیه پنجره‌های حاوی نقاط کوانتومی شد که قادر به تولید الکتریسیته هستند. این پنجره‌ها یک فوت مربعی بوده و در یک ساختمان در نزدیکی دفتر مرکزی این شرکت در لوس آلموس نصب شده‌اند.
افزایش کارایی این نقاط کوانتومی روی کاربردهای مختلف این مواد نظیر روشنایی، نمایشگر، ایمنی و زیست‌فناوری تأثیر می‌گذارد. هرچند بازار نقاط کوانتومی متنوع است، اما این شرکت روی پنجره‌هایی با قابلیت تولید الکتریسیته متمرکز شده است.
در سال 2016، بنیاد ملی علم گرنت SBIR را به این شرکت اعطا کرد تا با استفاده از آن اقدام به توسعه پنجره‌هایی با قابلیت تولید برق کند.
یوبیکیودی اخیراً نمونه اولیه این پنجره‌ها را تولید کرده و مورد آزمایش قرار داده است. برای ساخت این پنجره‌ها، کامپوزیت‌های تقویت شده با نقاط کوانتومی مورد استفاده قرار گرفته است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است