خانه اقتصادی ممنوعیت خرید تجهیزات خارجی در هلدینگ خلیج فارس

ممنوعیت خرید تجهیزات خارجی در هلدینگ خلیج فارس

توسط مدیر سایت
0 نظرات
تجهیزات نفتی

مرجع پلیمر در بازار ایران: رسول اشرف زاده در گفتگو با خبرنگار نیپنا؛ با تاکید بر اجرای طرح های پتروشیمی در راستای اقتصاد مقاومتی ، گفت: بیش از 70 درصد از طرح های پتروشیمی این شرکت با استفاده از توان ساخت داخل اجرا می شود و هلدینگ خلیج فارس خرید مواد یا تجهیزات خارجی را ممنوع اعلام کرده است، مگر تجهیزات و مواد خاصی که کارشناسان تایید کنند امکان تولید آن در داخل وجود ندارند .
وی افزود: هلدینگ خلیج فارس در توسعه پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام داده است و برای بخش هایی که با مشکل مواجه هستند چه در تولید محصول و چه در تامین تجهیزات و فرآیند تولید تلاش کرده تا از پژوهش‌های داخلی برای شتاب بخشی در روند توسعه استفاده کند.

تجهیزات نفتی
وی ادامه داد: طبق ارزیابی ICIS درحال حاضر جایگاه جهانی هلدینگ خلیج فارس در میان شرکت های برتر در زمینه صنعت پتروشیمی، رتبه سی و چهارم با فروش 10.5 میلیارد یورو است، که کل فروش محصولات پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس در سال ۹۴ بوده است.
اشرف زاده تصریح کرد: اعتقاد داریم که این رتبه جهانی براساس شفافیت های مالی و قابل اعتماد هلدینگ خلیج فارس کسب شده است و در نظرداریم تا بعد از برنامه پنجساله دوم به زیر ۲۰ شرکت برتر فعال در صنعت پتروشیمی برسیم.
وی افزود: استراتژی طرح‌ها و پروژه‌های هلدینگ خلیج فارس ۵ ساله است که پنج سال اول آن درسال ۹۳ آغاز شده و تا پایان سال ۹۷ کلیه طرح‌های موجود راه اندازی خواهند شد. طرح های ملی مانند بیدبلند ۲ ، ایلام، گچساران ازپروژه‌های مهم و حیاتی هلدینگ خلیج فارس هستند که زنجیره تامین محصولات پتروشیمی را پوشش داده و ظرفیت کنونی هلدینگ خلیج فارس را ازتولید ۲۵ میلیون تن به ۴۰ میلیون تن با تنوع محصولات مختلف افزایش خواهد داد.
مدیر برنامه ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس در مورد صادرات این مجموعه گفت: در طرح توسعه ای هلدینگ خلیج فارس برنامه ریزی به این شکل است که اولویت اول تامین خوراک بین مجتمعی و تولید محصولات مورد نیاز صنایع پایین دست پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس است. بعد از آن فروش داخل در اولویت قرار می‌گیرد و در نهایت مازاد تولید برای صادرات به کشورهای دیگر برنامه‌ریزی شده است که معمولا 40 تا 45 درصد از محصولات تولید شده در برنامه تنظیم شده به صادرات اختصاص می‌یابد.
وی افزود: ظرفیت تولید هلدینگ خلیج فارس بعد از برنامه پنج ساله دوم توسعه این شرکت یعنی پایان سال ۱۴۰۲ به 50 میلیون تن خواهد رسید.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است