خانه خبراخبار اقتصادی تسریع در راه‌اندازی فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس

تسریع در راه‌اندازی فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس

توسط مدیر سایت
0 نظرات
persian golf petrochemical

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از شانا: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از پیشرفت مطلوب و سرعت مناسب اجرای پروژه ستاره خلیج‌فارس با ورود تجهیزات اصلی (کمپرسورها و کوره‌ها) پس از اجرای برجام خبرداد.عباس کاظمی گفت: پیشرفت کار پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال‌های ٩٤ و ٩٥ رضایت‌بخش بوده و خوشبختانه آخرین محموله واحد بنزین‌سازی که شامل کوره‌ها می‌شود از گمرک ترخیص و مراحل نصب این تجهیزات سنگین، اخیرا به پایان رسیده است.

persian golf petrochemical

وی افزود: با ورود و نصب تجهیزات، همچنین بهره‌برداری از واحد تقطیر، فاز نخست این پالایشگاه تا پایان امسال با ظرفیت تولید روزانه ١٢٠ هزار بشکه وارد مدار تولید می‌شود. معاون وزیر در امور پالایش و پخش ادامه داد: تلاش و برنامه‌ریزی مدیرعامل این شرکت برای فعال‌تر شدن پیمانکاران و به بهره‌برداری رسیدن این پالایشگاه قابل قدردانی است که امیدواریم در صورت نبود مشکل خاصی تا پایان امسال ایران با ورود فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به مدار تولید از واردات بنزین بی‌نیاز شویم. وی درباره کیفیت فرآورده‌های تولیدی در این پالایشگاه گفت: کیفیت نفت‌گاز و نفت‌سفید تولیدی در این پالایشگاه یورو ٥ و بنزین نیز یورو ٤ خواهد بود.

کاظمی با اشاره به کیفیت نفت‎گاز تولیدی در این پالایشگاه، افزود: هم‌اکنون با راه‌اندازی واحد تقطیر، کیفیت نفت‌گاز تولیدی با توجه به گوگرد پایین آن، با نفت‌گاز توزیعی در کشور برابری می‌کند؛ این در حالی است که این فرآورده هنوز با کیفیت نهایی تولید و عرضه نمی‌شود و با پایان فاز نخست نفت‌گاز یورو ٥ وارد بازار می‌شود. وی ادامه داد: محصولات تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس نفتای ترش، نفت‌گاز و نفت سفید بوده که هم‌اکنون قابل عرضه به بازار است. کاظمی، پیشرفت فیزیکی کل پروژه تا مهرماه امسال بیش از ٨٩ درصد و فاز نخست را بیش از ٩٣ درصد اعلام کرد. وی عنوان کرد: با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، در شهرها و جاده‌های اصلی کشور، بنزین توزیعی یورو ٤ خواهد شد و به خودکفایی در تولید و تامین بنزین داخل کشور دست پیدا می‌کنیم. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: با بهره‌برداری از فازهای دوم و سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، ایران به باشگاه صادرکنندگان بنزین می‌پیوندد. پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس به‌عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر‌اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت۳۶۰ هزار بشکه در حال ساخت است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است