خانه اقتصادیگزارش و تحلیل روند نامشخص قیمت محصولات پلیمری در بازارهای جنوب آسیا

روند نامشخص قیمت محصولات پلیمری در بازارهای جنوب آسیا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
محصولات پتروشیمی

مرجع پلیمر در بازار ایران: در هفته چهارم اکتبر بازارهای آسیایی روز‌های نسبتا آرامی را سپری کردند و در برخی گریدها افزایش نرخ و در برخی دیگر کاهش نرخ ثبت شد. در این بین بیشترین افزایش نرخ مربوط به PVC و با 20 دلار و معادل بیش از 2 درصد افزایش نرخ بود.به گزارش اینپیا کمترین افزایش نرخ نیز به کالای PET گرید بطری و با 6دلار افزایش تعلق داشت. کالاهای پلی‌اتیلن سنگین و پلی‌اتیلن سبک خطی نیز با 10 دلار کاهش مواجه شدند. پلی‌استایرن‌های معمولی، مقاوم و انبساطی نیز در هفته جاری بدون تغییر نسبت به هفته گذشته بودند.

گزارش

اتیلن و پروپیلن

قیمت اتیلن در 30 روز اخیر در محدوده 1040 دلار به ازای هر تن معامله شده بود ولی در هفته جاری این کالا تحت تاثیر نوسانات کاهشی قیمت نفت با 10دلار کاهش مواجه شده و با قیمت 1030 دلار به ازای هر تن معامله شد. قیمت پلی‌پروپیلن که در هفته گذشته با 40 دلار افزایش مواجه شده بود بار دیگر کاهشی شد و در هفته جاری با 40 دلار افت نرخ را تجربه کرد تا در مجموع دو هفته اخیر کاهش را تجربه نکرده باشد.

پلی‌اتیلن سبک فیلم

در هفته‌ای که گذشت قیمت کالای پلی‌اتیلن سبک فیلم در بازارهای جنوب آسیا با 10 دلار افزایش نسبت به هفته گذشته مواجه شد و با نرخ 1260 دلار به ازای هر تن معامله شد؛ این در حالی است که این کالا در هفته گذشته نیز 30 دلار افزایش پیدا کرده بود و در مجموع دو هفته اخیر 40 دلار افزایش پیدا کرده است.

پلی‌اتیلن سبک خطی

در هفته‌ای که گذشت قیمت کالای پلی‌اتیلن سبک خطی در بازارهای جنوب آسیا با 10 دلار کاهش نسبت به هفته پیش مواجه شد و با نرخ 1190 دلار به ازای هر تن معامله شد؛ این در حالی است که قیمت این کالا در هفته گذشته 30 دلار افزایش یافت تا در مجموع دو هفته قیمت این کالا 20 دلار افزایش پیدا کند.

پلی‌اتیلن سنگین

گریدهای تزریقی، بادی و فیلم کالای پلی‌اتیلن سنگین طی هفته‌ای که گذشت به ترتیب با 10 دلار کاهش نرخ نسبت به هفته گذشته مواجه شدند و هر کدام به ترتیب با قیمت‌های 1160، 1160 و 1160 دلار معامله شدند. این در حالی است که در هفته گذشته نیز این سه کالا با افزایش خوبی به ازای هر تن مواجه شده بودند.

پلی‌پروپیلن

در هفته‌ای که گذشت قیمت کالای پلی‌پروپیلن نساجی در بازارهای جنوب آسیا با 6 دلار افزایش نسبت به هفته پیش مواجه بوده و با قیمت 1045 دلار به ازای هر تن معامله شد. این در حالی بود که قیمت این کالا در هفته پیش با 14 دلار افزایش روبه‌رو شده بود تا در مجموع دو هفته اخیر 20 دلار افزایش را تجربه کند.

پلی‌استایرن

قیمت کالای پلی‌استایرن معمولی و مقاوم طی هفته‌ای که گذشت بدون تغییر نسبت به هفته پیش بوده و با قیمت 1190 و 1255 دلار معامله شدند.

PVC

در هفته‌ای که گذشت قیمت کالای PVC بعد از هفته‌ها ثبات بار دیگر با 20 دلار افزایش مواجه شده و با نرخ‌ 990 دلار به ازای هر تن و به‌صورت تحویل در بنادر اصلی هندوستان معامله شد. پتروشیمی فورموسای تایوان تحت تاثیر بالا بودن تقاضا در بازارهای چین و هند قیمت‌های پیشنهادی جدید خود را بین 20 تا 40 دلار به ازای هر تن افزایش داد. این در حالی بود که قیمت این کالا در هفته گذشته نیز با 20 دلار افزایش مواجه شد تا در مجموع دو هفته قیمت این کالا در بازار هندوستان نزدیک به 40 دلار رشد کند و به مرز 1000 دلار به ازای هر تن برسد. مشتریان در هفته جاری کلیه پیشنهادهای عرضه‌کنندگان را با قیمت‌های جدید پذیرفتند. قیمت این هفته پی‌وی‌سی در دو سال اخیر بی‌سابقه بوده است و قیمت این محصول به بالاترین حد خود در دو سال اخیر رسیده است.

پلی‌اتیلن ترفتالات گرید بطری

قیمت کالای PET گرید بطری در هفته‌ای که گذشت با 6 دلار افزایش مواجه شده و با قیمت 873 دلار به ازای هر تن معامله شد و این در حالی بود که قیمت این محصول در هفته گذشته نیز با 7 دلار افزایش مواجه شده بود.

نرخ دلار

در حال حاضر نرخ دلار مبادله‌ای طبق اعلام بانک مرکزی برابر با 31750 ریال و میانگین نرخ آزاد دلار برابر با 36.138 ریال است، که به نسبت با مبنای محاسبه نرخ‌های قبلی (35.823) 315 ریال افزایش را نشان می‌دهد که برابر با نزدیک به یک درصد افزایش است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است