خانه علمی پژوهشی اختراع فوم کامپوزیت توسط دانشجوی دانشگاه آزاد سمنان

اختراع فوم کامپوزیت توسط دانشجوی دانشگاه آزاد سمنان

توسط مدیر سایت
0 نظرات
composite foam

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  مدیر پژوهش و یکی از مالکین این اثر درخصوص این اختراع گفت: این نوع فوم کامپوزیت در طیف گسترده‌ای از زمینه‌های مهندسی مانند مهندسی مکانیک و مواد استفاده می‌شوند.
محمدجواد رضوانی با بیان اینکه به‌طورکلی فوم‌ها به دلیل جذب انرژی بالای خود به‌عنوان جذب انرژی ضربه در صنایع مختلف ازجمله خودروسازی، ریلی، هوافضا و آسانسور به کار می‌رود،افزود: به‌منظور افزایش پارامترهای ضربه‌پذیری در فوم پلی‌یورتان، ساخت فوم کامپوزیت پلی‌یورتان تقویت‌شده با ذرات  در دستور کار قرار گرفت.

composite foamوی با اشاره به اینکه ذرات مورد استفاده، اندازه سلول‌ها را کاهش داده و به‌واسطه نسبت ابعادی خوب سلول‌ها، مراکز هسته گذاری زیادی در پلیمر ایجادشده و منجر به افزایش چگالی سلولی می‌شود، تصریح کرد: همچنین چسبندگی سلولی پلیمر باوجود ذرات  Al2O3افزایش‌یافته و مقاومت به رشد سلول در حین فرآیند فوم شدن افزایش می‌یابد. بنابراین خواص کششی و فشاری فوم‌های کامپوزیت پلی‌یورتان تقویت‌شده با ذرات  Al2O3از فوم پلی‌یورتان خالص بیشتر شده و منجر به افزایش جذب انرژی تا 85% نسبت به فوم خالص پلی‌یورتان می‌شود.
این عضو هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در خصوص مزایای این طرح نیز این‌گونه توضیح داد: بهبود خواص کششی، فشاری و جذب انرژی فوم کامپوزیت تقویت‌شده با ذرات Al2O3 نسبت به فوم پلی یورتان خالص و نسبت جذب انرژی به وزن بالا ازجمله مزایای این طرح است.
وی افزود: ذرات مورد استفاده در این اختراع اندازه سلول‌ها را کاهش داده و به‌واسطه نسبت ابعادی خوب سلول‌ها، مراکز هسته گذاری زیادی در پلیمر ایجاد شده و منجر به افزایش چگالی سلولی می‌شود، چسبندگی سلولی پلیمر باوجود ذرات Al2O3 افزایش یافته و مقاومت به رشد سلول در حین فرآیند فوم شدن افزایش یافت.
وی همچنین کاربرد این فوم را در صنعت خودروسازی موثر دانست و افزود: استفاده به‌عنوان جاذب انرژی در سپر، ستون و فرمان خودرو، استفاده به‌عنوان جاذب انرژی در چاهک آسانسور و همچنین به‌عنوان جاذب انرژی در فضاپیماها، کشتی‌ها و بالگردها ازجمله مواردی کاربرد این فوم در صنعت است.
ساخت این فوم حاصل پایان‌نامه کارشناسی ارشد احسان اله شاهی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان بود که محمدجواد رضوانی به‌عنوان استاد راهنما و احسان برهانی استاد مشاور در ساخت آن همکاری داشتند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است