خانه علمی پژوهشی تبدیل کربن دی اکسید به سوخت الکلی توسط پلیمرهای نیمه هادی آلی

تبدیل کربن دی اکسید به سوخت الکلی توسط پلیمرهای نیمه هادی آلی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

محققین دانشگاه تکزاس موفق به توسعه پلیمر نیمه هادی آلی (پلی آنیلین) شده‌اند که این مواد پلی کاتد که جهت تبدیل کربن دی اکسید به سوخت‌های الکلی بدون نیاز  به کاتالیست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فیلم پلی آنیلین

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، پلیمرهای نیمه هادی آلی به دلیل ارزان و دسترسی راحت، می‌توانند در سلول‌های سوختی خورشیدی مورد استفاده قرار بگیرند.

این پلیمرهای نیمه هادی آلی دارای چند مزیت فنی می‌باشند: 1- عدم نیاز به کاتالیست برای بدست آوردن سوخت‌های الکلی 2- تبدیل در دمای پایین‌تر و مصرف کمتر انرژی صورت می‌گیرد که به کاهش بیشتر هزینه‌ها کمک خواهد کرد.

در این مطالعه محققان به بررسی رفتار منحصر بفرد پلی آنیلین از طریق اندازه‌گیرهای فتوالکتروشیمیایی و مطالعات جذبی همراه با داده‌های طیفی پرداختند و با رفتار چند پلیمر هادی مورد مقایسه قرار گرفت.

توسعه مواد جدید برای تولید سوخت‌های خورشیدی امری ضرروی می باشد. این مواد توسعه یافته می‌تواند باعث کاهش انتشارات کربن دی اکسید شود و اثرات سوء زیست محیطی را به دنبال نخواهد داشت.

نتیایج این تحقیقات در مجله Royal Society of Chemistry به چاپ رسیده است.

دانلود کامل مقاله:

Polyaniline films photoelectrochemically reduce CO2 to alcohols

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است