خانه خبراخبار اقتصادی بزرگ‌ترین تولیدکننده واحد MEG کشور آماده افتتاح شد

بزرگ‌ترین تولیدکننده واحد MEG کشور آماده افتتاح شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
اخبار

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از خبرگزاری فارس، غلامرضا جوکار صبح امروز در اولین نشست خبری خود بعد از تکمیل طرح MEG مجتمع پتروشیمی مروارید در عسلویه، بیان داشت: در این مجتمع با بهره‌گیری از متخصصان داخلی و نیروهای جوان و بدون حضور خارجی‌ها، 11 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه توانستیم واحد MEG مجتمع را راه‌اندازی و در مدار تولید قرار دهیم که این دستاوردی بزرگ برای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد قطعات و تجهیزات این مجتمع تولید داخل کشور است، افزود: واحد MEG مجتمع پتروشیمی مروارید بزرگترین تولیدکننده این محصول در کشور است که از دی‌ماه سال 94 در مدار تولید قرار گرفت و هم‌اکنون آماده افتتاح رسمی است.

اخبار

جوکار، با بیان اینکه متوسط سنی نیروهای این مجتمع 32 تا 35 سال دارند، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 40 درصد نیروهای این مجتمع بومی استان بوشهر هستند.

مدیرعامل پتروشیمی مروارید، با تأکید بر اینکه کیفیت محصول تولیدی در پتروشیمی مروارید از مشخصه‌های مورد نیاز بازار بالاتر است، خاطر نشان کرد: مجموع تولید پتروشیمی مروارید در سال‌جاری 185 هزار تن بوده که از این میزان تولید 15 هزار تن در بازارهای داخلی کشور عرضه شده است.

جوکار، خبرنگاران و اصحاب رسانه به‌عنوان اصلی‌ترین عنصر ارتباط با جامعه و توده مردم، برشمرد و گفت: در حال حاضر با توجه به نوسانات فازها، خوراک اتیلن دریافتی پتروشیمی مروارید 40 تن است که در صورت تأمین خوراک لازم و نیاز بازار، ظرفیت تولید واحد MEG را می‌توان با هدف صادرات تا 350 هزار تن در سال افزایش داد.

مدیرعامل پتروشیمی مروارید، مجموع صادرات واحد MEG این مجتمع پتروشیمی را از زمان راه‌اندازی تاکنون 260 هزار تن اعلام کرد و افزود: مقدار خوراک این واحد 340 هزار تن در سال اتیلن، و 368 هزار تن در سال اکسیژن و محصولات تولیدی آن نیز شامل منو اتیلن گلایکول(MEG)، دی اتیلن گلایکول (DEG) و تری اتیلن گلایکول (TEG) است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است