خانه خبراخبار اقتصادی رشد فزاینده تولیدات مجتمع پتروشیمی بندرامام

رشد فزاینده تولیدات مجتمع پتروشیمی بندرامام

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از خبرگزاری شبستان: كارهاي مقدماتي اجراي مجتمع پتروشیمی بندرامام نظير خاكريزي، تسطيح زمين، شمع كوبي، ايجادساختمان هاي موقت، ايجاد تاسيسات، آب و برق و اسكله ها از اوايل سال 1353 به تدريج آغاز شد. عمليات ساختمان واحد هاي اصلي طرح كه از سال 1355 آغاز شده بود،در اسفند ماه 1357 پس از پيروزي انقلاب اسلامي در حاليكه 73 در صد پيشرفت نموده بود، متوقف شد. در سال 1358 اقداماتي جهت شروع مجدد كارها انجام گرفت ولي با وقوع جنگ تحميلي در مهرماه 1359 و متعاقب آن خروج پيمانكاران ژاپني از ايران، عمليات ساختماني طرح بطور كامل متوقف شد.

پتروشیمی

 با پذيرش آتش بس و امكان از سر گيري عمليات ساختماني، شركت ملي صنايع پتروشيمي مذاكرات متعددي جهت ادامه و تكميل طرح با شركاي ژاپني آغاز کرد كه نهايتا پس از هفت دوره مذاكره بين طرفين ، شريك ژاپني به بهانه اقتصادي نبودن طرح از ادامه كار خود داري و در پي آن قرارداد مفارقت بين طرفين در مهرماه سال 1368 به امضاء رسيد و بدين ترتيب كليه سهام آن به شركت ملي صنابع پتروشيمي انتقال داده شد و نام شركت پتروشيمي ايران ژاپن(IJPC)به شركت سهامي پتروشيمي بندر امام (BIPC) تغيير يافت.

 بنابراین گزارش، مجتمع پتروشيمي بندر امام در زميني به مساحت حدود 270 هكتار در ضلع شمال غربي خليج فارس در استان خوزستان به فاصله 160 كيلومتري جنوب شرقي اهواز و 84 كيلومتري شرق آبادان در منطقه بندر امام خميني(ره) قراردارد. سهولت دسترسي به خوراك، سوخت و مواد اوليه استفاده از امكانات جاده اي شبكه راه آهن و حمل و نقل دريايي، وجود فرودگاه، دسترسي به آب مورد نياز و همچنين كـمك به توسـعه و عمران استـان خوزستان به عنوان قطـب صنعت پتروشيمي در كشور، مهمتر اينكه ايجاد ارزش افزوده و جلوگيري ازسوزانيده شدن گازهاي همراه نفت ويژگيهايي است كه انتخاب اين مكان را توجيه مي کند.

 این گزارش می افزاید: در راستای توسعه این مجتمع و گسترش فعالیت های آن تولید در مجتمع پتروشیمی بندرامام افزایش یافته است به طوری که این شرکت در تیر ماه امسال با تولید بیش از ٥١٩ هزار تن محصول، یک درصد از برنامه تولید از پیش تعیین شده جلوتر بوده است. روابط عمومی شرکت پتروشیمی بندرامام در این باره به نقل از محمدقلی یونسی، قائم مقام مدیر عامل پتروشیمی بندرامام نوشته است: “تولید بیش از برنامه مصوب در این ماه برای نخستین بار در چند سال اخیر محقق شده است، این میزان تولید نسبت به مدت مشابه پارسال ٩ درصد افزایش داشته است.  واحد الفین این شرکت پس از انجام تعمیرات اساسی در خرداد ماه امسال هم اکنون در شرایط مطلوب با ٩ کوره و با تولید روزانه بیش از ١١٥٠ تن محصول در سرویس است. میانگین دریافت خوراک NGL از مناطق نفتخیز هزار بشکه و حدود ٢ درصد بیشتر از برنامه خوراک دریافتی بوده است.”

 یادآور می شود: از میان شرکتهای زیر مجموعه پتروشیمی بندرامام، شرکت فرآورش با تولید بیش از ٣٨٠ هزار تن انواع محصولات چهار درصد درصد نسبت به برنامه تولید مصوب افزایش تولید داشته است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است