خانه خبراخبار اقتصادی ایران برنامه‌ای برای خرید پتروشیمی‌ در اروپا و آسیا ندارد

ایران برنامه‌ای برای خرید پتروشیمی‌ در اروپا و آسیا ندارد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از مهر: احمد مهدوی درباره احتمال خرید سهام برخی از شرکت‌های پتروشیمی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی ایران در نقاط مختلف جهان در دوران پسا تحریم، گفت: خرید سهام شرکت ها و مجتمع های سودآور پتروشیمی در نقاط مختلف جهان می تواند یک استراتژی خوب تجاری و اقتصادی برای سرمایه گذاران باشد.

پتروشیمی

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران با اعلام اینکه در حال حاضر ظرفیتی معادل ۶۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید در صنایع پتروشیمی ایران در دوران پسا برجام ایجاد شده است، تصریح کرد: ایران دارای مزیت‌های مختلف توسعه صنایع پتروشیمی بوده که سایر کشورها از این مزیت ها کمتر برخوردار هستند.

این مقام مسئول، افزود: وجود ذخایر غنی نفت و گاز طبیعی و سبد متنوع خوراک، دسترسی به آب‌های آزاد در منطقه خلیج فارس و دریای عمان، نزدیکی به بازارهای بزرگ مصرف همچون هند، چین، شرق آسیا، ترکیه و کشورهای آسیای میانه و قفقاز از مهمترین مزیت‌های توسعه صنعت پتروشیمی به شمار می‌رود.

وی با اعلام اینکه با توجه به پتانسیل‌های فعلی توسعه در صنعت پتروشیمی در داخل کشور فعلا خرید سهام شرکت‌های پتروشیمی در اولویت نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش خصوصی ایران هیچ‌گونه برنامه‌ای برای خرید سهام مجتمع‌های پتروشیمی در نقاط مختلف جهان به ویژه آسیا و اروپا ندارد.

به گزارش مهر، یکی از مزیت‌های جذب سرمایه گذاران در صنعت پتروشیمی فروش ارزان خوراک است به طوری‌که در شرایط فعلی ایران ارزان ترین گاز جهان را به عنوان سوخت و خوراک تحویل مجتمع های پتروشیمی می‌دهد.

از سوی دیگر گزارش موسسات معتبر بین‌المللی نشان می‌دهد که عربستان سعودی در شرایط فعلی با بحران کمبود شدید گاز طبیعی روبرو بوده و حتی راه‌اندازی طرح توسعه میدان گازی “کاران” هم نمی تواند پاسخگوی نیازهای گازی بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک باشد.

با این وجود ایران هم اکنون توسعه پارس جنوبی به عنوان بزرگترین میدان گازی جهان را در اختیار دارد و پیش بینی می‌شود در صورت رفع برخی از مشکلات اجرایی و مالی امکان افزایش روزانه ۷۰۰ میلیون متر مکعبی تولید گاز در این میدان مشترک فراهم شود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است