خانه خبر منتفی شدن نقش حملات سایبری در حوادث اخیر پتروشیمی‌ ها

منتفی شدن نقش حملات سایبری در حوادث اخیر پتروشیمی‌ ها

توسط مدیر سایت
0 نظرات
حمله سایبری

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از دنیای اقتصاد: تحلیل‌ها و اخبار مربوط به آتش‌سوزی‌های اخیر در صنعت پتروشیمی کشور در حالی همچنان ادامه دارد که در تازه‌ترین گمانه‌زنی، برخی خبرگزاری‌ها روز گذشته از «احتمال حمله سایبری» در رخ دادن آتش‌سوزی‌های اخیر خبر دادند. این رسانه‌های خبری در حالی با استناد به یک فیلم مستند غربی این احتمال را مطرح کردند که پیش از این وزیر نفت ریشه اصلی حوادث ماه گذشته در صنعت پتروشیمی را انتصاب‌های نادرست در روند خصوصی‌سازی صنعت پتروشیمی و کم‌توجهی به بحث مهندسی ایمنی و حفاظت محیط زیست عنوان کرده بود.

در کنار ریشه‌یابی وزیر نفت، رئیس سازمان پدافند غیر عامل روز گذشته با بیان اینکه حوادث اخیر پتحمله سایبریروشیمی‌ها ناشی از حملات سایبری نبوده است، به «ایسنا» گفت: طی کار مشترکی میان سازمان پدافند غیر عامل و وزارت نفت فرماندهانی برای مناطق نفت‌خیز تعیین شده است؛ تا هماهنگی‌های لازم را در مواقع بحرانی انجام دهند. سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در حاشیه چهارمین همایش ملی پدافند سایبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ضعف حوزه‌های ایمنی باعث آتش‌سوزی در برخی از پتروشیمی‌های جنوب کشور شده است؛ که وزیر نفت در این زمینه دستورات جدی را ابلاغ کرده است. پیش از این وزیر نفت طی هشداری به مجتمع‌های پتروشیمی تاکید کرده بود چنانچه مجتمع‌های پتروشیمی به‌طور عمدی دستورالعمل ابلاغ شده ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) را در زمان‌های معقول رعایت نکند، خوراک آنها قطع می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال حمله سایبری به پتروشیمی‌ها و ایجاد آتش‌سوزی گفت: حوادث پتروشیمی را بررسی کردیم و به این جمع‌بندی رسیدیم که این اتفاقات ناشی از حملات سایبری نبوده و کشور خاصی در حوادث دخیل نیست. به این ترتیب با استناد به گفته‌های وزیر نفت و رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور و با توجه به اینکه علت اصلی حوادث اخیر در صنعت پتروشیمی کم‌توجهی مدیران واحدهای واگذار شده به مسائل ایمنی بوده است، به نظر می‌رسد بررسی اصولی و نگاهی دقیق به مشکلاتی که باعث ایجاد چنین حوادثی می‌شوند بسیار با اهمیت‌تر از گمانه‌زنی‌هایی باشد که ممکن است پایه و اساسی صرفا داستانی داشته باشند.

در پی حوادث اخیر در صنعت پتروشیمی؛ محمدحسن پیوندی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) نیز با ارسال بخشنامه‌ای به پتروشيمي‌های آبادان، خراسان، غدیر، فارابي، فن‌آوران، شرکت پرسی ایران گاز، شركت سرمايه‌گذاري صنايع، گروه صنعت سلولزی تامین گستر، شركت نفت ايرانول و شركت نفت پاسارگاد خواستار افزایش ایمنی و تهیه گزارش‌های HSE به‌صورت هفتگی در مجتمع‌های پتروشیمی شد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است