خانه علمی پژوهشیمقالات تاثیر متغیرهای فرآیندی بر دی ولکانیزاسیون شیمیایی لاستیک طبیعی

تاثیر متغیرهای فرآیندی بر دی ولکانیزاسیون شیمیایی لاستیک طبیعی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: دی ولکانیزاسیون شیمیایی لاستیک طبیعی که با گوگرد پخت شده است بوسیله عامل دی ولکانیزاسیون بنزویل پراکساید، حلال آلی زایلن در آون انجام گرفت.

دی ولکانیزاسیون شیمیایی

تاثیر پارامترهای مهم دی ولکانیزاسیون مانند زمان واکنش، دمای واکنش، غلظت عامل احیا روی فرآیند دی ولکانیزاسیون و همچنین خواص مکانیکی محصولات نهایی بررسی شد. در زمان واکنش 2 ساعت (درمقایسه با زمان 4 ساعت) و غلظت های پایین تر از عامل احیا، شکست انتخابی پیوندهای عرضی گوگردی مشاهده شد اما به ازای زمان های بالاتر و همچنین غلظت های بالاتر از عامل احیا شکست زنجیره اصلی نیز اتفاق افتاد. خواص مکانیکی نمونه های دی ولکانیزه شده و مجددا ولکانیزه شده که تعیین گردید.

نتایج نشان داد که در زمان های طولانی تری از انجام فرآیند، دانسیته پیوند عرضی کاهش بیشتری می یابد که منجر به کاهش استحکام کششی و کشیدگی در نقطه شکست می شود. به علاوه، دماهای بالاتر شکست شبکه لاستیک را سرعت می بخشد و منجر به کاهش بیشتر در خواص مکانیکی می شود.

در پایان آمیزه ای با نسبت 40% وزنی از لاستیک دی ولکانیزه و 60% از لاستیک خام تهیه گردید و نتایج نشان داد که این نسبت، تاثیر منفی روی زمان پخت بهینه و همچنین خواص مکانیکی لاستیک پخت شده ندارد که در نتیجه منجر به ایجاد یک روش موثر  برای دی ولکانیزاسیون شیمیایی لاستیک طبیعی گردید.

دانلود مقاله: Influence of process variables on chemical devulcanization of sulfur-cured natural rubber

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است