خانه علمی پژوهشی سلول های خورشیدی پلیمری با الهام از گلبرگ های گل رز

سلول های خورشیدی پلیمری با الهام از گلبرگ های گل رز

توسط مدیر سایت
0 نظرات
solar cells

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از خبرگزاری مهر، محققین مرکز تحقیقات ZSW آلمان با بررسی ویژگی های اوپتیک بر روی سلول های بشره گیاهان مختلف متوجه شدند که لایه خارجی برگ گل رز از قابلیت بالای جذب نور خورشید برخوردار است و کمتر آن را منعکس می کند و می توان بازده سلول های خورشیدی پلیمری را با این روش بهبود داد.

solar-cells

با بررسی بشره گل رز بر روی میکروسکوپ الکترونی مشخص شد که گلبرگ این گیاه دارای ریز ساختارهایی است که بطور فشرده تشکیل شده اند ضمن اینکه دارای رگبرگ های اضافی است که یک نانو ساختار را شکل داده اند. این ویژگی نه تنها به گل رز اجازه می دهد تا نور بیشتری جذب کنند بلکه باعث می شود به دلیل ظاهر شدن رنگ ویژه بر روی آن، حشرات جذب این گل شده و برای اهداف گرده افشانی نیز از گل رز بهره ببرند.

برای ساخت سلول های خورشیدی، محققین لایه های خارجی گلبرگ رز را با استفاده از سیلیکون ساخته شده از پلیمر،  ترکیب کردند. سپس قالبی را ساختند و آن را با مایع اوپتکال شفاف پر کردند. این شیوه به آنها کمک کرد تا ساختاری دقیقا شبیه به بشره گلبرگ رز داشته باشند تا سلول های خورشیدی با افزایش بازدهی ۱۲ درصد نسبت به نمونه های فعلی تولید کنند.

 گزارش این تحقیق در نشریه Advanced Optical Materials منتشر شده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است