خانه خبر دریافت جایزه 1.3 میلیون دلاری برای توسعه سوخت‌های زیستی

دریافت جایزه 1.3 میلیون دلاری برای توسعه سوخت‌های زیستی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

چارلز وایمن و چارلز کای از محققین دانشگاه کالیفرنیا و مرکز پژوهش و فناوری محیط زیست شرکت Ford Motor موفق به دریافت جایزه 1.3 میلیون دلاری از وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا برای توسعه فرآیندهای تجاری جهت ایجاد سوخت‌های زیستی و مواد شیمیایی از ضایعات گیاهی شدند.

سوخت‌های زیستی

به گزارش گروه ترجمه و تولید محتوا پلیم پارت هدف از این پروژه تبدیل چوب صنوبر به اتانول و پلتفرم‌های جدید مبتنی بر پلی‌یورتان‌ها برای سنتز پلیمر لیگنین می‌باشد. این روش راهی موثر برای تبدیل باقی‌مانده‌های کشاورزی و جنگلداری و دیگر مواد گیاهی به سوخت‌های زیستی و مواد شیمیایی می‌باشد.

همکاری با دانشگاه Tennessee Knoxville و شرکت MG Fuels LLC باعث نزدیک‌تر شدن صنعت برای تولید سوخت‌ها و مواد شیمیایی از زیست توده‌ها سلولزی با بازدهی بالا و هزینه کم شده است و همچنین جایگزین مناسبی برای سوخت‌ها و مواد شیمیایی مبتنی بر نفت می‌باشد. این پروژه تحقیقاتی در حال حاضر انتظار می‌رود باعث افزایش بازده پالایشگاه‌های زیستی و جبران هزینه‌های پیش تصفیه و در نتیجه باعث بهبود روند اقتصادی شود.

این فناوری باعث توسعه منابع پایدار اقتصادی و سازگار با محیط زیست، افزایش دسترسی به سوخت‌های تجدیدپذیر و محصولات زیستی و کمک به جایگزینی بنزین و دیزل در وسایل نقلیه خواهد شد.

تولید انرژی زیستی و تجدید پذیر باعث تقویت بازار اقتصادی جوامع روستایی و ارائه یک سرمایه‌گذاری پایدار و سود آور برای کشاورزان خواهد شد.

منبع: biomassmagazine

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است