خانه خبراخبار اقتصادی امکان ساخت و نصب تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی در کشور وجود دارد

امکان ساخت و نصب تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی در کشور وجود دارد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی
به گزارش مرجع پلیمر در بازار  ایران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ شعری مقدم در جمع مدیران مراکز پژوهش و فناوری مجتمع های پتروشیمی کشور با بیان اینکه ساخت برخی تجهیزات در کشور اقتصادی نیست ، افزود : برغم توانایی های خوب کشور در ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی تولید برخی تجهیزات به علت نداشتن مشتری اقتصادی نیست.
وی با اشاره به اینکه در زمینه پژوهش به اندازه کافی پیشرفت نکردیم و در مراحل مقدماتی هستیم ، گفت : بخش های مختلف پژوهشی علاوه بر پرهیز از موازی کاری و پرداختن به موضوعاتی که صنعت پتروشیمی در انها مشکل دارد با بسیج امکانات و هم افزایی با سرعت بیشتری فعالیت های پژوهشی را به نتیجه می رساند.
پتروشیمی
شعری مقدم وظیفه پژوهش در صنعت پتروشیمی را حل مشکلات این صنعت دانست و افزود : واحدهایی داریم که سوداور نیست و بخش تحقیق و پژوهش باید در این حوزه ها وارد شود و مشخص کند که با تولید چه محصولی می توان واحدهای صنعتی را سوداور کرد.
وی گفت : در پژوهش باید دانش دیگران را بگیریم و محصول بهتری تولید کنیم و با کنار گذاشتن خودمحوری و خودخواهی ها و به اشتراک گذاشتن اطلاعات به هم کمک کنیم.
شعری مقدم با بیان اینکه کشور ما به سمت خصوصی شدن حرکت می کند ولی عادت نکرده ایم به بخش خصوصی بها بدهیم ، افزود : در افتتاح پروژه ها مالک و سرمایه گذار و مجری بخش خصوصی بوده ولی کنار رئیس جمهور مسئول بخش خصوصی حضور ندارد و در تلویزیون تصویر کسی را که سرمایه گذاری کرده است نمی بینیم ، سرمایه گذار باید بداند که تاج سر است و به او توجه می شود .
اسماعیل قنبری در جمع مدیران مراکز پژوهش و فناوری مجتمع های پتروشیمی کشور با بیان اینکه زیرساخت های بخش تحقیق و پژوهش اماده است، افزود: هرچند اقدامات خوبی در جهت کاربردی کردن پژوهش در صنعت پتروشیمی انجام شده اما برای رشد و توسعه و پیشرفت کشور لازم است دستاورد های این حوزه در اختیار همه بخش ها اعم از دولتی و خصوصی قرار گیرد .
وی گفت : ما در سالهای گذشته طی تفاهمنامه ها و قراردادهایی دانشگاهها را وارد بخش تحقیق و توسعه کردیم و امروز بخش تحقیق و توسعه صنعت پتروشیمی یکی از مهمترین ها است . قنبری با بیان اینکه در عرصه تحقیق و توسعه با همه بخش ها قرارداد امضا می کنیم افزود : اخیرا تفاهمنامه ای را با شرکت اسپک در حوزه کاتالیست ها امضا کردیم که می تواند سراغاز فعالیت خوب در تحقیق و توسعه کشور باشد .

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است