خانه خبراخبار علمی پژوهشی ساخت غضروف با پرینتر سه بعدی

ساخت غضروف با پرینتر سه بعدی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

دانشمندان با استفاده از فن آوری چاپ سه‌ بعدی موفق به ساخت یک عضروف خود ترمیم شونده شدند.

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) و به نقل از ایسنا، فناوری‌های ابتکاری همچون چاپ سه‌ بعدی تاثیر بسزایی در پزشکی جهان داشته است. هم اکنون مواد منحصر به فرد توسط محققان کالج امپریال لندن و دانشگاه میلان تولید شده که جایگزین غضروف آسیب‌دیده شده و شامل دیسک‌های بین مهره‌ها هستند. این مواد جدید ویژگی‌ تقلید واقعی داشته و منجر به رشد دوباره غضروف طبیعی می‌شوند. چاپ سه‌ بعدی

غضروف در بندها وجود دارند و این غضروف‌ها بین مهره‌های ستون فقرات به راحتی دیگر بافت‌ها تعمیر نمی‌شوند و به همین دلیل بیمار درد زیادی دارد. ماده زیستی جدید از ترکیب پلیمر polycaprolactone و سیلیس تشکیل شده که قادر به تعویض با غضروف از دست رفته است.

این ماده مشابه غضروف قوی، قابل انعطاف و پایدار است و به همان اندازه قابلیت تحمل سنگینی و ضربه را دارد.

این ماده با جوهر زیست تجزیه‌پذیر تولید شده و به محققان اجازه چاپ سه‌بعدی ساختاری را می دهد. همچنین خودترمیم‌شونده بوده و دارای دو بخش اتصال‌شونده مستحکم بعد از جدا شدن غضروف است.

محققان معتقدند این مواد در بسیاری از موارد مفید هستند. به عنوان مثال استفاده از ایمپلنت برای دیسک‌های بین مهره‌ها یا داربست زیست‌تجزیه‌پذیر بسیار کوچک برای جایگزین کردن زانوی از دست رفته است.

پروفسورجولیان جونز اظهار کرد: ما قدم‌های مهمی برای رسیدن این ایمپلنت به جامعه برداشته‌ایم که تا 10 سال آینده به بیماران ارائه خواهد شد.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است