خانه خبر رونمایی از ابعاد جدیدی از علوم بازیافت با کشف باکتری که می‌تواند پلاستیک را تجزیه کند!

رونمایی از ابعاد جدیدی از علوم بازیافت با کشف باکتری که می‌تواند پلاستیک را تجزیه کند!

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات
PET

مرجع پلیمر در بازار ایران:در حال حاضر زباله های پلاستیکی یکی از بزرگترین مشکلات بشر بر روی کره زمین محسوب می شوند و هر از چند گاهی فناوری جدیدی برای حل این مشکل مورد استفاده قرار می گیرد. به تازگی مشخص شده است که باکتری ها هم می توانند برای رفع این مشکل گزینه خوبی باشند.

PET Bactria

محققان ژاپنی به تازگی باکتری را با نام Ideonella Sakaiensism کشف کرده اند که قادر است با خوردن پلاستیک هایی که با عنوان PET شناخته می شوند آنها را به مواد دیگری تبدیل کند. این نوع از پلاستیک عموماً برای تولید بطری های آبی مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند صدها سال بر روی زمین به صورت دست نخورده باقی بماند.

این محققان در حالی که مشغول بررسی امکان تجزیه 250 نمونه مختلف از پلاستیک های PET بودند متوجه شدند که نوعی از باکتری ها توانسته اند با خوردن این مواد، آن را به ماده دیگری تجزیه کنند. با توجه به اینکه این باکتری ها قادر هستند پلاستیک را هضم کنند می توانند برای از بین بردن این زباله های مضر که مدت هاست انسان ها را نگران خود کرده است مورد استفاده قرار بگیرند.

اینکه این نوع از باکتری ها چگونه می توانند در تعداد انبوه تکثیر شوند و چگونه قادر هستند این مواد را تجزیه کنند مسائلی است که هنوز پاسخی برای آنها پیدا نشده است. این محققان اعلام کرده اند که برای تجزیه مقدار کوچکی از مواد پلاستیکی توسط این باکتری، به حدود 6 هفته زمان نیاز است اما ممکن است بتوان با استفاده از روش هایی خاص این سرعت را بهبود بخشید.

منبع: شهرسخت افزار

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است