خانه خبر خرید کالاهای نفتی بدون مناقصه ممنوع شد

خرید کالاهای نفتی بدون مناقصه ممنوع شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
خبر

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از خبرنگار مهر، عباس شعری‌مقدم در نخستین کنفرانس «آنالایزرهای فرآیندی صنعت نفت؛ چالش‌ها و راهکارها» با بیان اینکه نقش آنالایزرها در صنعت پتروشیمی کشور برای دستیابی به اهداف صیانتی و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی بسیار تاثیرگذار است، گفت: توسعه صنعت پتروشیمی دستاوردهایی همچون پیشگیری از خام فروشی، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی برای اقتصاد کشور به همراه دارد.

عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه در برجام بالاترین تقاضا برای سرمایه گذاری خارجی مربوط به صنایع پتروشیمی است، تصریح کرد: خوراک فراوان، ریسک کم و مزیت های جغرافیایی از مهمترین ویژگی های توسعه صنعت پتروشیمی در کشور است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با استفاده از نسل جدید آنالایزرها امکان کنترل کیفی مواد اولیه، استفاده بهینه از انرژی، کاهش ریسک، افزایش ایمنی و کاهش پیامدهای زیست محیطی در صنعت پتروشیمی فراهم خواهد شد، اظهار داشت: ورود نسل این تجهیزات به صنایع پتروشیمی ایران در گروی ارائه خدمات کیفی و خدمات پس از فروش از سوی سازندگان است.

خرید کالاهای نفتی بدون مناقصه ممنوع شد

علی آقا نجفی با بیان اینکه در شرایط فعلی سازندگان خارجی، پیشنهادهای جذابی را برای حضور در بازار نفت، گاز و پتروشیمی ایران ارائه می‌کنند، بیان کرد: تنها شرط خارجی‌ها این است که تضمین بدهیم که حتما از آنها تجهیزات را خریداری کنیم.

معاون اداره کل سیاست‌ گذاری و برنامه‌ریزی ساخت داخل و خودکفایی وزارت نفت با اعلام اینکه براساس قانون مناقصات، چنین تضمینی را نمی توانیم بدهیم و باید مناقصه برگزار شود، تاکید کرد: هم اکنون سازندگان تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور به دنبال صادرات محصولات خود بوده و حتی از وزارت نفت درخواست می‌کنند که زمینه صادرات کالاهای نفتی از ایران به بازار جهانی را فراهم کنیم.

پتروشیمی

این مقام مسئول با اشاره به بازار رقابتی ساخت انواع کالا و تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور، بیان کرد: با این وجود برخی سازندگان داخلی نگرانی دارند که با رفع تحریم‌ها و ورود شرکت‌های خارجی امکان دارد که تلاش‌های آنها در دوران تحریم، نادیده گرفته شود.

وی با بیان اینکه درباره ساخت داخل، دوگانگی ایجاد شده است، اظهار داشت: از یک سو سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که بر استفاده از توان داخلی تاکید دارد و از سوی دیگر بر اساس قانون مناقصات باید بهترین و با کیفیت ترین محصولات به کار گرفته شود.

صنعت نفت واردکننده بزرگ آنالایزرهای خارجی

علیرضا اصل عربی هم در ادامه کنفرانس آنالایزرهای فرآیندی صنعت نفت هم با بیان اینکه آنالایزرها چشمان مسلح صنعت نفت و گاز کشور هستند، این تجهیزات در کنترل فرآیند و عملیات صنعتی کاربرد دارند، گفت: تاکنون از طریق واردات توانسته‌ایم نیاز صنعت نفت را به این تجهیزات بسیار پیشرفته رفع کرده و هنوز آن‌گونه که شایسته است برای بومی کردن این فنآوری اقدامی انجام نشده است.

مدیرکل راهبردی نظام نگهداری و تعمیرات وزارت نفت با تاکید بر اینکه آنالایزرها، تجهیزاتی استراتژیک در صنعت نفت هستند که بدون آنها واحدهای عملیاتی نمی‌توانند به فعالیت بپردازند، تاکید کرد: در حال حاضر ۷۰ گروه آنالایزر از ۳۵۰ شرکت مختلف در جهان وارد صنعت نفت کشور استفاده می‌‌شود.

این مقام مسئول با انتقاد از نبود نظارت بر آنالایزرها در کشور، یادآور شد: نگه داری آنالایزرها و انبارکردن قطعات و تجهیرات مربوط به آنها به شرایط ویژه‌ای نیاز است که مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

عربی با یادآوری اینکه هم اکنون بازار مکاره‌ای در بخش آنالایزرها وجود دارد به گونه ای که این تجهیزات از کشورهای مختلف و بدون نظارت وارد ایران می‌شود، گفت: با توجه به اهمیت آنالایزرها باید باید در ساختار استفاده از آنها در صنعت نفت بازنگری شود.

مدیرکل راهبردی نظام نگهداری و تعمیرات وزارت نفت با بیان اینکه آنالایزرها به عنوان بازوی مهم عملیات صنعتی به شمار می‌روند، افزود: بر این اساس یک کارگروه باید برای ساماندهی فعالیت آنالایزرها در وزارت نفت تشکیل شود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است