خانه خبراخبار اقتصادی بتن پلیمری و واردات آن با قیمت بالا از چین

بتن پلیمری و واردات آن با قیمت بالا از چین

توسط مدیر سایت
0 نظرات
خبر

از آنجایی که یکی از مهم‌ترین مواردی که در ساختمان به وفور استفاده می‌شود بتن است. بتن پلیمری می‌تواند جایگزین خوبی برای این کالا باشد. بتن پلیمری (PC) یا بتن رزینی شامل یک چسباننده پلیمری است که امکان دارد ترموپلاستیک‌ باشد، اما غالبا بیشتر یک پلیمر ترموست و یک پرکننده معدنی مانند شن وماسه، یا سنگ گسسته است. PCها مقاومت بالا‌تر، مقاومت بیشتر در برابر مواد شیمیایی و خورنده‌ها، جذب آب کمتر و پایداری بالا‌تر در مقابل پدیده یخ زدگی و ذوب نسبت به بتن سیمان پرتلند رایج دارند.

بتن پلیمری

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از اقتصادنیوز، بهرام حایری‌نیا، کار‌شناس مواد در مورد انواع بتن پلیمری به اقتصادنیوز گفت: بتن‌های پلیمری به سه دسته پلیمر تزریقی، بتن پلیمر سیمان و بتن پلیمری تقسیم می‌شود.

وی در مورد بتن پلیمر تزریقی گفت: این بتن از تزریق کردن یک نوع منومر در بتن سیمان پرتلند پیش ساخته سخت شده به دست می‌آید. این کار‌شناس در مورد بتن پلیمر سیمانی نیز بیان کرد: این بتن از طریق ساخت سیمان از پلیمر مصنوعی انجام می‌گیرد.

حایری‌نیا در مورد مزایای هر دو نوع از بتن پلیمری تصریح کرد: هر دو نوع در مقایسه با بتن معمولی، دارای مقاومت بیشتر در مقابل پدیده یخ زدگی و و ذوب هستند. بتن معمولی اگرچه به دلیل خواص خوب فیزیکی و قیمت پایین‌تر از پر مصرف‌ترین مصالح ساختمانی به‌شمار می‌آید اما این محصول نسبت به نمونه‌های پلیمری دارای معایب زیادی از جمله مقاومت خمشی کم، کرنش گسیختگی کم، احتمال آسیب‌دیدگی بر اثر یخبندان و مقاومت شیمیایی کم است.

وی در این مورد اظهار کرد: برای حل این معایب از پلیمر به روش‌های ذکر شده استفاده می‌کنند، به طور کلی پلیمر‌ها دارای محاسن بسیاری از جمله مقاومت بیشتر، دوام بیشتر، مقاومت بیشتر در برابر خوردگی، نفوذپذیری آب کمتر و مقاومت بیشتر در مقابل پدیدهٔ یخ زدگی و ذوب‌های متوالی است.

وی در مورد کاربرد بتن تزریقی نیز گفت: این بتن در کارهای ساختمانی شامل سقف‌های سازه‌ای، سازه‌هایی با عملکرد بالا، لوله‌های فاضلاب رو، تانکرهای ذخیره آب دریا، تاسیسات نمک زدایی و آب مقطر، سازه‌های دریایی، پانل‌های پیش ساخته دیوار، جداربند تونل‌ها، مقاطع پیش ساخته تونل و استخر شنا کاربرد دارند.

این مهندس شیمی خاطر نشان کرد: از این بتن به‌طور جزئی برای محافظت از پل‌ها و سازه‌های بتنی در مقابل زوال و فرسودگی استفاده می‌شوند. همچنین در مرمت فرسودگی سازه‌های ساختمانی از قبیل پانل‌های سقف پوشی و کف گاراژ‌های زیر زمینی و کف پل‌ها استفاده می‌شوند.

کاربرد بتن پلیمر سیمان

حایری‌نیا در مورد کاربرد بتن پلیمر سیمان نیز به اقتصادنیوز گفت: این بتن‌ها در سطح سقف‌ها، برای کف سازی نازک ۲۵ سانتی‌متر، روکش کف پل‌های بتنی، روکش‌های ضد زنگ، مرمت‌های بتنی و در وصله‌گذاری مناسب هستند. این بتن پیوستگی عالی با آرماتور‌های فولادی و بتن‌های کهنه از خود نشان می‌دهند.

این فعال ساختمانی در مورد کاربرد بتن پلیمری نیز گفت: از آنجایی که بتن پلیمری شامل یک پرکننده معدنی (شامل سنگ‌های شکسته، شن، سنگ آهک، گچ، نرمه سیلیس، گرانیت، کوارتز، رس، کف شیشه، سنگدانه فلزی و به طور کلی هر ماده خشک، ضد آب و جامدی) و یک چسباننده پلیمری است، به طور زیادی مقاومتشان در برابر مواد شیمیایی از قبیل اسید هیدرولیک و محلول‌های قلیایی و سولفاته که در محیط‌های صنعتی یافت می‌شوند، بهبود داده می‌شوند.

این کار‌شناس در ‌‌نهایت گفت: تولید کننده بتن‌های پلیمری در ایران وجود ندارد و این محصول از چین با قیمت های بسیار کذایی وارد کشور می‌شود.

 

مزایای بتن پلیمری
کاربرد بتن پلیمری
استحکام روکش پل ها و جادّه ها
مقاومت سایش و ضربه ای سازه ساختمان هایی که در معرض خوردگی هستند .
مقاومت در برابر تغییرات جوّی پوشش دهی کف ساختمان های صنعتی ، ورزشی
مقاومت در برابر عوامل شیمیایی تولید پانل های مصنوعی و تزئینی در فضاهای مسکونی و اداری
مقاومت در برابر عوامل مخرّب محیطی درزگیر بتن ها
مقاومت در برابر عوامل مخرّب صنعتی ساخت سازه های زیرزمینی مثل فاضلاب های صنعتی (‌ مقاوم در برابر خوردگی )
جذب آب کمتر ساخت آبشخورهای مورد نیاز در دامداری ها
افت کمتر خواص ساخت مجسّمه ها ، گلدان های تزئینی و سایر اشکال آرشیتکتی مشابه سنگ
خواصّ فیزیکی و مکانیکی بهتر ساخت مخازن نگهداری موادّ شیمیایی
دارای خواصّ تزئینی سازه محیط های آبی ، دیواره تونل ها ، ساخت سر ریز های سد، ساخت سازه های زیر آب

 

انواع پلمیر  برای بتن  تحویل  در  بندر چینگدائو چین ،شرایط پرداخت:  L / C، T / T
نوع کالا تن (دلار )
پلیمر خشک برای بتن پلیمر(  با قابلیت جذب رطوبت فوق العاده) 2500- 4000
پلیمر های شیمیایی ساخت و ساز بتن 426-520
پلیمر  سیمان به صورت مایع 800-1200
پلیمر سوپر جاذب  بتن (هر کیلو گرم ) 2.45-2.65
رزین های پلیمری بتن(هر کیلو گرم ) 3-9

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است