خانه خبراخبار اقتصادی بررسی تاثیر برجام بر روی بازار مواد پلیمری

بررسی تاثیر برجام بر روی بازار مواد پلیمری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
گزارش آماری

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت): اجرایی شدن برجام تاکنون تأثیرات متفاوتی بر بازارهای کالایی داخلی داشته است. کاهش قیمت مصنوعات فولادی مخصوصاً تیرآهن و روند کاهشی محدود بهای میلگرد و کاهش قیمت پلیمرها را می توان اولین خروجی های اجرای برجام در این بازارها دانست.

اجرای برجام با کاهش قیمت پلیمرها همراه شد ولی این افت شاید به نسبت سایر بازارها ، از وضعیت بهتر و مطلوب تری برخودار شد. هم اکنون دو هفته پیاپی است که قیمت ها در بازار پلیمرها کاهش می یابد که البته باید دلیل اصلی آن را افزایش محسوس حجم عرضه ها در بازار داخلی دانست که در کنار عقب نشینی خریداران ، به کاهش قیمت ها در بازار آزاد منجر شد.

این در حالی است که کاهش قیمت دلار به نسبت روزهای اوج خود و ثبت قیمت هایی بالاتر از 3700 تومان ، خودنمایی بیشتر کدهای معاف از مالیات در هفته های پیش و تقویت حجم معاملات در بورس کالا شرایطی را فراهم آورده که این کاهش قیمت ها چندان هم غیرمعمول نباشد. با توجه به شرایط خاص بازار و مخصوصاً انتظار برای بازگشت خریداران با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ، نظر می رسد جهت گیری کاهشی قیمت ها در بازار آزاد به روزهای پایانی خود نزدیک شده باشد.

نکته مهمی که در برابر کاهش قیمت ها موضع گیری می کند را باید نوسان بهای جهانی نفت خام دانست زیرا پس از شکسته شدن کف قیمتی 30 دلاری در بازارهای غربی نفت خام برای معاملات نفت برنت و سبک آمریکا ، احتمال کاهش جدی قیمت محصولات پتروشیمی وجود دارد که در کنار انتظار بازار برای کاهش قیمت دلار ، ترس از افت قیمت ها را در بازار پدید آورده است.

از سوی دیگر فاصله زمانی برای سرایت کاهش قیمت های جهانی به بازارهای داخلی را باید جدی گرفت زیرا هنوز زمان آن نرسیده است که با افت قیمت ها در بازار داخلی پلیمرها رو به رو باشیم. با توجه به این موارد دورنمای بازار را باید در ابتدا تثبیت و رشد محدود قیمت ها در کوتاه مدت دانست که می تواند در میان مدت باز هم وارد یک فاز کاهشی جدیدی شود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است