خانه خبر ترمیم استخوان ها با نانوپوسته‌های پلیمری

ترمیم استخوان ها با نانوپوسته‌های پلیمری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
استخوان

به گزارش مرجع پلیمر در بازارایران به نقل از  خبرگزاری مهر، محققین دانشگاه میشیگان آمریکا موفق به ابداع شیوه ای برای ترمیم بافت های استخوانی شده اند که در آن به منظور انتقال مولکول های میکرو RNA از پوشش های نانو پلیمر استفاده می شود. این روش بر گرفته از انتقال سلول ها به موضع جراحت از طریق ریزکره های نانو فیبر است اما در حقیقت به جای انتقال سلول های خارجی، تمرکز بر روی کارکرد بهتر سلول های موجود در موضع جراحت است.

استخوان

در این شیوه، مولکول های میکرو RNA قادر به آموزش سلول های میزبان هستند و به التیام و ساخت مکانیزم های استخوان می پردازند و در نهایت منجر به فراینده چشمگیر درمان می شود.

همچنین کره های پلیمری محافظتی به گونه ای مهندسی شده اند تا به آرامی استحاله شوند و اجازه دهند که برای مدت طولانی مولکول های میکرو RNA آزاد شوند و این یعنی، درمان ضایعه استخوانی می تواند به یک ماه یا کمی بیشتر باشد.

در این شیوه سلول های التیام بخش خارجی به موضع جراحت شناسانده می شوند ضمن اینکه این سلول های می توانند توسط سلول های میزبان به موضع جراحت تزریق شوند و در نهایت منجر به تومور نمی شوند.

همچنین از این شیوه می توان برای تسهیل در فرآینده درمان مفصل و مقابله با پوسیدگی دندان استفاده کرد ضمن اینکه درب های جدیدی به روی درمان های نوینی که از DNA و  RNA در باززایشی دارو بهره می برند، باز می شود.

بر همین اساس نتایج این تحقیق در نشریه Nature Communications چاپ شده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است